Home / National / Kisah Detik-Detik Terakhir Arw4h Adik Aming Sebelum Dij3mput Ilahi yang diceritakan oleh Ibunya…

Kisah Detik-Detik Terakhir Arw4h Adik Aming Sebelum Dij3mput Ilahi yang diceritakan oleh Ibunya…

Al Fatihah. Adik Aming Selamat Dikebmikan, Ibu Ceritakan Detik-Detik  Terakhir Sebelum Dijemput Ilahi

KOTA KINABALU – Kanak-kanak yang pernah tular di media sosial menerusi vide0nya yang petah berkata-kata sambil memberi nasihat dilap0rkan mening.gal dunia di kediamannya di Tawau pada awal pagi Khamis.

Muhammad Aming Salleh Abdullah atau lebih dikenali sebagai Aming berusia lapan tahun mening.gal dunia selepas mengalami s3sak nafas kira-kira jam 1.30 pagi.

Perkara itu disahkan ibunya, Santi Sabri, 33, ketika dihubungi. Menurut Santi, anaknya itu tiba-tiba mengadu mengalami s3sak nafas sebelum meningg4l dunia.

Katanya, sebelum ini anaknya itu berada dalam keadaan yang sihat dan aktif tanpa sebarang p3nyakit atau dij4ngkiti C0vid 19.

“Tiada juga apa-apa, cuma dia makan mi segera saja kemudian s3sak nafas. Saya sangka dia biasa-biasa saja, sebab anak saya tidak s4kit.

“Sempat lagi dia angkat barang-barang saya, azan dan solat,” katanya. Perkhabaran duka4 Aming turut tular di media sosial pada Khamis.

Dia berkata, anak bongsunya itu turut sempat memberi pesanan kepadanya supaya menutup aurat dengan sempurna.

“Sebelum meningal dunia, sempat lagi dia berpesan kepada saya, tutup rapat-rapat aurat supaya bapa tidak menanggung d0sa.

“Saya tidak sangka anak saya pergi begitu saja, sebelum dia meningal, saya dan suami ada di sisinya,” luahnya dengan h!ba.

Ujar Santi, j3nazah anaknya akan dikebumikan terus di tanah perkuburan Kampung Titingan sebaik selesai untuk pengurusan j3nazah.

Sebelum itu, pada 3 Februari lalu pernah melaporkan kisah Allahyarham apabila video-video yang dirakamnya banyak berunsur nasihat termasuk situasi terkini berkaitan p4ndemik C0vid 19.

Salah satu videonya turut mendapat perhatian daripada Perdana Menteri, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob ketika beliau menjadi Menteri Kanan (Kes3lamatan) sebelum ini.

Reaksi Terkini Dari Perdana Menteri

Mendapat perkhabaran sedih tentang pemergian Allahyarham adik Muhammad Aming Salleh Abdullah yang dilaporkan meningal dunia selepas mengalami sesak nafas kira-kira jam 1.30 pagi tadi.

Saya pernah membuat hantaran di media sosial berkenaan pesanan yang baik-baik yang disampaikan oleh Allahyarham Adik Aming pada 23 Januari 2021.

Ternyata Allahyarham adik Aming merupakan seorang anak yang sangat baik dan bijaksana.

Sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah untuk Allahyarham adik Aming yang kita sayangi. Takziah saya ucapkan kepada keluarga Allahyarham adik Aming. Semoga tabah menghadapi ujian ini.

Video berunsur nasihat supaya orang ramai mematuhi Prosedur O.perasi Standard (SOP) memakai pelitup muka dimuat naik melalui Faceb00k miliknya pada 27 Oktober tahun lalu telah diulang siar dan tular di media sosial.

Adik Aming Selamat Dikebumikan

Sumber artikel dan gambar: diariviral

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

 

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.