Home / National / Awan Berbentuk Kalimah الله Di Langit.. Peristiwa Tersebut Berlaku Dalam…

Awan Berbentuk Kalimah الله Di Langit.. Peristiwa Tersebut Berlaku Dalam…

Kisah pemuda diperlihatkan awan berbentuk kalimah الله pada awal pagi pada hujung bulan Ramadhan…

KUALA TERENGGANU: “Be.rsyukur dan be.rasa sangat bertuah dapat melihat kebesaran Allah S.W.T dan terus berdoa mana tahu malam lailatulqadar,” kata Mohd Nor Firdaus Ibrahim.

Mohd Nor Firdaus, 34, dari Kampung Kuala Belara, Manir antara individu yang m3lihat awan brbentuk kalimah الله di langit ketika menjalankan tugas di Pasar Borong Gong Pauh, Wakaf Mempelam, di sini, awal pagi tadi.

Kalimah الله yang jelas terbentuk di langit kira-kira jam 3 pagi itu menjadi tular di media sosial sehingga ada yang mengaitkan pe.ristiwa itu dengan malam lailatulqadar yang berlaku s3kali pada Ramadan.

“Sebelum itu, saya sedang melakukan rondaan di pasar berkenaan dan tiba-tiba saya melihat awan yang berbentuk kalimah الله di langit.

“Ketika itu tidak ramai lagi pengunjung di pasar itu dan kejadian itu berlaku sangat sin.gkat sehingga tidak semua orang s3mpat merakam gambarnya.

“Mungkin kurang daripada lima minit awan itu terbentuk kalimah الله sebelum ia dibawa angin. Pengalaman yang sangat bermakna kepada saya sepanjang menyambut Ramadan, melihat kebesaran Allah dan saya terus berdoa,” katanya.

Mohd Nor Firdaus yang b3rtugas sebagai Pembantu Penguatkuasa Majlis Bandaraya Kuala Terengganu (MBKT) berkata, dia tidak berani untuk mengaitkan kejadian itu dengan malam lailatulqadar.

“Memang kalimah itu dilihat pada malam Jumaat dan pada Ramadan tetapi ia tidak berlaku pada 10 akhir Ramadan. Bagaimanapun kejadian itu tetap memberi keinsafan dan ingatan kepada saya terhadap kebesaran Allah,” katanya.

Beliau sebelum itu meminta rakan setugasnya m3rakam kejadian itu menggunakan telef0nnya yang lebih canggih berbanding telef0n miliknya.

“Imej kalimah itu nampak lebih jelas di langit apabila dirakam menggunakan telef0n bimbitnya,” katanya.

Sumber gambar dan artikel: Berita Harian

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.