Home / National / Kreatif Betul Cara Dia Beramal…

Kreatif Betul Cara Dia Beramal…

Baru-baru ini viral di dalam media sosial berkaitan perkongsian yang dibuat oleh Ameerul Hayat yang berlaukkan wang not RM 5 dalam nasi lemak yang dibeli.

Standard nasi lemak biasanya akan ada lauk sambal tumis, telur rebus, ikan bilis beserta kacang goreng, dan timun di dalamnya.

Tapi bila ikut peredaran masa ini, nasi lemak boleh ditambah dengan lauk-lail lain seperti ayam, sotong, paru dan kerang serta aneka sayur pilihan.

Namun lain pula pengalaman seorang lelaki ini apabila bungkusan nasi lemaknya mengandungi ‘lauk’ istimewa. Siapa sangka, apabila membuka bungkusan nasi lemaknya, terselit sekali dengan nota RM5 yang disimpan kemas dalam plastik kecil.

Terkejut dan teruja dengan pengalaman itu, Ameerul Hayat telah berkongsikan pengalaman tersebut di laman Facebook.


Menurut Ameerul, nasi lemak tersebut sebenarnya dibeli oleh rakan isterinya di sebuah gerai yang terletak di Taman Saujana Kota Tinggi, Johor

“Nasi lemak ini dibeli rakan isteri. Dia beli enam bungkus. Bila buka ada duit, saya terkejut. Terus WhatsApp hantar gambar dan tanya bini, apa maksudnya? Bini saya jawab mungkin peniaga tersebut nak bersedekah sebab duit itu terletak elok dalam plastik takut kotor kena sambal,” katanya.

Tambahnya lagi, ini kali ketiga rakan isterinya membeli nasi lemak berharga RM1.50 sebungkus di gerai terbabit dan baru kali ini terdapat duit di dalamnya.

“Dalam enam bungkus itu saya yang bertuah kerana dapat RM5. Saya kira ini hari bertuah untuk saya. Peniaga itu pula, dalam berniaga pada masa sama dia nak buat sedikit amal. Saya mendoakan agar perniagaannya semakin maju,” ujarnya.

Baru-baru ini seorang pengguna Twitter @hznietlib turut berkongsikan nasib yang sama apabila mendapati ada nota RM5 dalam nasi lemaknya

Semoga dimurahkan rezeki peniaga yang menjual nasi lemak itu.

Pelbagai cara untuk nak buat amal dan kebaikan, terpulang atas kreativiti masing-masing.

Sumber gambar dan artikel: says.com

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.