Home / National / Pingat Emas Pertama Negara Paralimpik Tokyo, Sekalung Tahniah Bonnie. Disebalik kemenangan itu juga…

Pingat Emas Pertama Negara Paralimpik Tokyo, Sekalung Tahniah Bonnie. Disebalik kemenangan itu juga…

Kuala Lumpur: Atl3t paralimp!k negara, Bonnie Bunyau Gustin menghadiahkan pingat emas sul0ng negara di Sukan Paralimpik T0kyo 2020 dalam acara p0werlifting dalam kelas 72 kilogram (kg), sebentar tadi.

Bonnie merangkul 3mas dengan angkatan terbaiknya 228 kg sekali gus mem3cahkan rek0d temasya yang sebelum ini dipegang atlet Iraq, Rasool Mohsin 227kg yang dilakukan ketika di Rio de Janeiro.

Bonnie yang turun selaku pemegang rek0d dunia di Tokyo International Forum, mendahului saingan sejak daripada angkatan pertama dengan dia bermula d3ngan angkatan 217, 225, 228 sebelum percubaan keempat untuk memecahkan rek0d dunia miliknya pada angkatan 231kg gagal.

Tempat ke2 milik atlet dari Mesir, Mahmoud Attia dengan angkatan 191 kg manakala gangsa dimenangi Micky Yule, Great Britain, 182 kg.


S3belum ini, Bonnie memecahkan rek0d dunia dengan angkatan 230kilogram di kej0hanan Piala Duni4 Para Powerlifting Fazza Ke-11 di Dubai, Jun lalu.

Bonnie (tengah) bergambar dengan atl3t dari Mesir dan Great Britain, Attia Mahmoud (kiri) dan Yule Micky setelah berjaya meraih pingat emas pertama negara bagi kategori 72 kg pada Kejohanan Sukan Paralimpik Tokyo 2020 di Tokyo International Forum hari ini.

Bonnie berjaya meraih pingat emas p3rtama negara bagi kategori 72 kilogram (kg) pada Kejohanan Sukan Paralimpik Tokyo 2020 di Tokyo International Forum hari ini. Bonnie berjaya memecahkan rekod paralimpik dengan angkatan 228 kg.

Sumber gambar dan artikel: Berita Harian

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.