Home / National / Tak Sampai 24 Jam Bergelar Isteri, Fatin Akhirnya Kembali Ke Rahmatullah

Tak Sampai 24 Jam Bergelar Isteri, Fatin Akhirnya Kembali Ke Rahmatullah

Setiap rumahtangga yang dibina sudah semestinya mengimpikan kebahagiaan menjalani kehidupan secara perkongsian bersama dua insan, namun impian tersebut tidak dapat dirasai oleh semua orang sepertimana yang berlaku kepada pasangan ini. Kisah perkahwinan singkat ini benar-benar meruntun jiwa rakyat Malaysia. Allahyarhamah Fatin Nursyahirah Yusuf selamat dike.bumikan selepas tidak sampai 24 jam bergelar isteri kepada Mohamad Saiful Azzam Mohmed.

Anak keempat dari lima beradik itu disahkan menghidap k4nser tisu tahap empat pada bulan Ramadan, tahun lalu. Menurut abang kepada arwah, p3mergian adik tercinta ternyata meninggalkan kesan paling mendalam terhadap mereka se.keluarga.

“Selama ini saya tidak ambil kisah sangat pasal kan.ser, tapi apabila ia kena kepada adik saya sendiri, ia memang sesuatu yang merentap hati dan jiwa kami sekeluarga,” kata Shukur Yusuf. Shukur memberitahu ke.sihatan Fatin mula mer0sot sejak tahun lalu namun majlis pertunangan tetap diteruskan pada 17 Jun lalu.

Ke.sakitan tidak menghalang cinta mereka, kedua belah keluarga setuju mempercepatkan pernikahan mereka dan ia juga diper.setujui adik saya sendiri sebelum mereka dinikahkan pada 4 Ogos lalu. Pernikahan mereka berjalan serba ringkas, hanya dihadiri ahli keluarga ter.dekat, tiada baju pengantin, malah ketika Azzam melafazkan akad nikah, Fatin Nursyahirah hanya mampu terbaring di atas katil, sebelum dia dimasukkan ke Hospital Jitra petang itu untuk menjalani rawatan akibat s3sak nafas.

 

Bagaimanapun, dalam tempoh tidak sampai 24 jam selepas per.nikahannya, Fatin Nursyahiraq meng.hembuskan nafas terakhirnya pada 5.20 pagi, Sabtu lalu di Hospital Jitra, di sisi suaminya, ayah dan ibunya serta Shukur sendiri.

Kisah me.nyayat hati dikongsikan Shukur mengenai perjalanan hidup Fatin Nursyahirah selepas disahkan menghidap kan.ser yang tular di media sosial Facebook miliknya. “Saya ter.haru dengan kesungguhan Azzam serta keluarga Azzam sendiri yang tidak pernah jemu-jemu datang melawat, memberikan sokongan malah turut mencari ikhtiar bagi menyembuhkan penyakit yang dihidap adiknya itu.

“ Sekiranya arwah adik saya pernah mengguris perasaan sesiapa di sini, saya memohon maaf dan doa agar roh beliau dicucuri rahmat Allah SWT,” akhirinya.

Semoga Suami dan keluarga arwah tabah dan redha menerima ketentuan Ilahi. Didoakan semoga roh arwah ditempatkan dikalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Al Fatihah (Dibaca).

sumber: infomanfaat via wowberita via majalah harian.com

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Luahan ikhlas daripada seorang pelakon berbakat“Saya R3la Tak Berlak0n Daripada Buka Tudung”

“Saya Rela Tak Berlakon Daripada Buka Tudung” itu luahan ikhlas seorang pelakon muda berbakat Mia …

Leave a Reply

Your email address will not be published.