Home / National / Tulisan Tangan Seumpama Cetakan Komputer, Ini Latihannya…

Tulisan Tangan Seumpama Cetakan Komputer, Ini Latihannya…

JAKARTA – Seorang re.maja perempuan dari Prabumulih, Sumatera Selatan m3nuai pujian warga net menerusi hasil tulis4n tangannya sangat kemas seperti c3takan komputer, lapor Tribunnews, semalam.

Gadis bernama Rigina Arlie,15, itu m3mberitahu bahawa aktiviti menulis adalah h0binya di masa lapang dan sering memperuntukkan masa khas untuk menambah baik tulisan tangannya.

“Saya akan habiskan masa sekitar dua hingga tiga jam sehari untuk menulis bagi memastikan k0nsistensi hasil tulisan.

“Antara cabaran ketika latihan adalah kehabisan dakwat pen atau diganggu 0rang sekeliling hingga hilang f0kus,” ujar Rigina.

Dalam masa sama, k3telitiannnya dalam menulis turut mendatangkan kesan negatif kerana dia sering terlambat mencatat n0ta penting ketika sesi persek0lahan berlangsung.

Katanya, dia tidak boleh m3lihat hasil tulisan yang bur0k maka sering mengambil masa yang lebih lama apabila mencatat n0ta pelajaran.

Sejak hasil tulisannya dimuat naik di akaun TikTok @rigina16_, ia sudah dit0nt0n lebih 1.8 juta kali. – Agensi

Sumber gambar dan artikel: Kosmo

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.