Home / National / (video) Menjadi Bangunan Tertinggi Di Malaysia mengatasi KLCC, Pemuda Ini Kongsikan Pemandangan dari Atas Bangunan

(video) Menjadi Bangunan Tertinggi Di Malaysia mengatasi KLCC, Pemuda Ini Kongsikan Pemandangan dari Atas Bangunan

Sudah menjadi lumrah, mungkin ramai antara kita yang takut akan ketinggi4n. Ia adalah sebahagian daripada perasaan yang sememangnya wujud di d4lam diri untuk melindungi kita daripada b4haya. Bila berdiri di tempat tinggi, pelbagai bayangan muncul di fikiran. Hanya mereka yang benar-benar berhati k3ring dan kental sahaja boleh menyahut cabaran bekerja di lokasi sedemikian, seperti pengendali kr3n.

Jarang kita tahu tentang pekerjaan pengendali atau operator kren ini. Namun dengan adanya media sosial, mereka kini boleh berk0ngsi mengenai bidang tugas mereka bersama orang ramai sepertimana dilakukan saudara Emy.ganu ini.

P3muda ini juga turut berk0ngsi pandangan dari sudut atas kr3n, dipercayai dari atas menara PNB118 yang dijangka menjadi menara tertinggi di Malaysia mengatasi KLCC.

Dalam rakaman dikongsikannya, dapat dilihat beberapa orang pekerja sedang bekerja di atas kr3n yang cukup tinggi sehingga hanya menampakkan puncak beberapa menara sekitar di Kuala Lumpur.

Sumber Gambar, Artikel dan Video: Emy.ganu via Kalam Indah

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.