Home / National / انا لله وانا اليه راجعون Perginya Seorang Ustaz Yang Banyak Menabur Bakti di Negeri Di Bawah Bayu sejak tahun 1980

انا لله وانا اليه راجعون Perginya Seorang Ustaz Yang Banyak Menabur Bakti di Negeri Di Bawah Bayu sejak tahun 1980

Sabah, Malaysia – Telah kembali ke-Rahmatullah Tuan Guru Ustaz Haji Muhammad Mursal Muchtar pada Sabtu, 11 September 2021 dalam usia 70 tahun. Janazahnya selesai disemadikan di Taman Perkuburan Sempelang selepas asar tadi. Ustaz datang ke Sabah pada 8 Mei 1980, berasal dari Minangkabau.

Beliau berkuliah maghrib dan subuh di Masjid Negeri Sabah, khususnya subjek tafsir dan tasawwuf puluhan tahun sehingga tahun 2016.
Di Masjid Bandaraya beliau juga pernah mengisi slot kuliah maghrib sekitar 15 tahun. Selain itu pernah juga berkuliah di Masjid Kg Sembulan dan Surau Taman Sempelang Kota Kinabalu.

Ustaz Mursal telah meninggalkan lapan orang anak-anak yang soleh dan solehah, janazahnya dimandi, dikafan, diimamkan solat oleh anak-anaknya. Mereka menyambut tubuh ayahnya untuk disemadikan di liang lahad dan salah seorang mereka membimbing bacaan talqin dan doa.
اللهم اغفرله وارحمه وعافه واعف عنه. أسكنا وإياه بفضل جنتك جنات النعيم.


Al-Fatihah (Dibaca)

Sumber :PencintaUlamaAkhirat via elewschannel

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Ajal m4ut ditangan tuhan, namun terdapat sesetengah manusia yang dapat menjangkakan akan peng4khiran bagi dirinya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.