Home / Islamik / Berjaya Bimbing Pelajar Pertama Khatam Quran, Norman Hakim Bangga Dengan Anak Sulongnya…

Berjaya Bimbing Pelajar Pertama Khatam Quran, Norman Hakim Bangga Dengan Anak Sulongnya…

Perkongsian kisah yang menjadi kebanggan ibu bapa apabila anak berjaya bimbing pelajar untuk khatam Al-Quran.

“Pelajarnya Datang Dari Segenap Benua” – Alhamdulillah! Anak Sulung Norman Hakim Berjaya Bimbing Pelajar Pertama Khatam Quran.

Pelakon, Norman Hakim menzahirkan rasa bangga terhadap pencapaian anak sulungnya, Danish Hakim yang telah pun berjaya membimbing pelajar pertamanya untuk khatam Al-Quran.

Jelas Norman, kelas mengaji secara atas talian itu telah pun dimulakan oleh anaknya sejak perlaksanaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 1.0 lagi sebagai salah satu inisiatifnya untuk terus komited menghafaz Al-Quran.

“Thank you ALLAH dan tahniah Abang @danishhakimofficial dengan izinNya dapat bimbing Adik Afif menjadi pelajar pertama dia untuk khatam Al-Quran.

“Tahniah jugak buat Adik Afif anakanda Puan @eidawahab berjaya khatam Al-Quran Alhamdulillah.

“Yup Abang @danishhakimofficial start mengajar ngaji secara online melalui platform @d_ngajiofficial bermula dari PKP 1.0. Ini antara ikhtiar untuk dia kekal hafazan Al-Qurannya dengan cara menurunkan ilmu kepada sahabat Al-Quran yang lain,” tulisnya.

Kisah tersebut dikongsikan oleh pelakon drama, The Maid itu menerusi sebuah hantaran yang dimuat naik di laman Instagram.

Dalam pada itu, Norman turut memaklumkan, selain daripada pelajar tempatan, anaknya itu turut membimbing ramai pelajar daripada luar negara bermula daripada peringkat kanak-kanak sehinggalah dewasa.

Dikesempatan itu, Norman turut menitipkan nasihat buat anaknya itu semoga terus komited dalam menyampai ilmu mengenai Al-Quran.

“Timing Danish mengajar ngaji online adalah dari jam 11 pagi hingga 11 malam setiap hari kecuali hari Isnin.

“Alhamdulillah selain dari dalam negara, kebanyakan studentsnya jugak datang dari segenap benua dan bermacam peringkat usia dari kanak-kanak hingga dewasa

“Sesiapa yang mungkin berhasrat untuk ngaji online dengan Danish boleh klik link di bio @danishhakimofficial atau @d_ngajiofficial

“Terus istiqomah sayangku @danishhakimofficial . Sebaik-baik manusia adalah yang menyampai dan memberi manfaat kepada orang lain in shaa Allah,” tulisnya.

Komen Netizen:

Meninjau di ruangan komen, rata-rata netizen turut meluahkan rasa bangga selain turut mendoakan semoga anaknya itu terus istiqomah dalam melahirkan lebih ramai hafiz dan hafizah sepertinya.

Terdahulu, Norman berkahwin dengan pelakon, Abby Abadi pada tahun 2003 dan berpisah pada tahun 2008.

Hasil perkahwinan itu, mereka dikurniakan tiga orang cahaya mata iaitu Mohamed Danish Hakim, Marissa Dania Hakim dan Maria Danisha Hakim.

Sumber: Majalah Harian

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.