Home / Islamik / Alhamdulillah Khiriah kini ada 4 Buah van jen4zah, tekad bantu orang ramai… Hanya doa orang ramai yang diperlukannya

Alhamdulillah Khiriah kini ada 4 Buah van jen4zah, tekad bantu orang ramai… Hanya doa orang ramai yang diperlukannya

Setiap muslim sudah tentu mempunyai niat untuk membantu orang lain dengan harapan dapat dijadikan sebagai suatu kebajikan untuk bekalan di hari akhirat nanti. Amal kebajikan yang dibuat dengan ikhlas bukan sahaja dapat menjadi bekal di alam sana, malah kekadang ianya dibalas terus dengan ganjaran di dunia oleh Yang Maha Pencipta termasuk lah perkongsian dari seorang pelakon hebat ini.

Pelakon hebat, Noorkh1riah mengenang kembali detik permulaan menubuhkan Pertubuhan Amal by Kh1riah yang disifatkan umpama mimpi. Malah, pengorb4nan menukar kereta menjadi van jen4zah menggunakan simpanan membuka mata orang ramai untuk turut sama berinfak dan hasilnya kini, pertubuhan amalnya punya empat buah van jen4zah untuk diuruskan.

Jelasnya tidak pernah terbayang hasil usaha dia dan suami kini membuahkan hasil dan telah membantu ramai orang dalam pengurusan jen4zah secara percuma.

“Assalamualaikum.. bila kenang balik rasa nak nangis dik mcm mimpi wat semua ni.. Dok borak2 dgn suami masa PKP1.. pastu kerok duit ASB tuk tukar keta jadi Van Jen4zah..tup2 dah setahun lebih @pertubuhanamalnurbykh1riah..

“Allahuakbar..pastu suami kabo lagi,jangan risau kita jalan je..kompom ada rzki nanti..cmne nak bayor maintenance keta kalu ros4k..minyak tol cmne lak..sb mmg suami akak wat @pertubuhanamalnurbykh1riah mmg PERCUMA..mandi,kafan.solat sampai hantar ke tanah perkvburan..x payah bayar waima seposen..

“Dari 1 Van Jen4zah tup2 naik 2..tup2 4 terus..2 darinya adalah INFAK..Tkasih❤️..MasyaAllah..Baiknya Allah..Dipermudahkan dari mula sampai skrg..Di tambah lak ada yg tak putus2 menyumbang..

“Allahuakbar..dari 1 k3s ke 1 k3s..mcm2 jenis cara kem4tian..sampai akak tak brani nak buka gallery gambar suami akak..akak x sekuat suami akak..seyes dia mmg kuat dan berani..cmtu gak dgn team..Allah anta orang2 baik2 tuk bantu abg dan akak..Allah permudahkan ssgt korang..tkasih @ady_fairuz_ @pak_maoun @mrmirzaffar dan team2 sahabat lain yg membantu..

“Alhamdulilah..waris2 yg kami bantu selesai segalanya mengucapkan ribuan tkasih dan mendoakan..Doa korang tu yg akak perlukan sgt2..Doa Senj4ta Orang Mukmin maka Doakan @pertubuhanamalnurbykh1riah Dipermudahkan Allah..untuk membantu mereka yg memerlukan x kira tua muda miskin kaya..sampai ke tanah kvbur kami hantar..kami akan bantu..itu janji @pertubuhanamalnurbykh1riah ..Sedaya upaya akan bantu..

“Terima Kasih Allah atas rezeki ini..Semoga Allah Pandang usaha kecik @pertubuhanamalnurbykh1riah & tkasih kalian yg menyumbang..Doakan Yerr..Semoga Allah Membalas Segala Kebaikan Kalian..Aamiin Yra.” utv

Sumber : https://mykmu.net/ Via theupdatenews24

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.