Home / National / Amalan Melembutkan Hati Anak… Boleh Kongsi Jika Bermanfaat

Amalan Melembutkan Hati Anak… Boleh Kongsi Jika Bermanfaat

Setiap ibubapa sudah semestinya berharap dan berusaha bagi mendapat seorang anak yang soleh dan solehah bagi memenuhi kehidupan sebuah keluarga, namun kadang-kadang menghadapi masalah dengan anak yang agak nakal dan keras hati. Itu merupakan lumrah dan ujian serta cabaran bagi pasangan ibubapa dalam membesarkan anak-anak. Dalam Islam sudah tentunya mempunyai panduan dan amalan yang boleh diambil sebagai langkah atau kaedah untuk mengatasi masalah tersebut sepertimana perkongsian yang dibuat seperti dibawah.

Amalan Melembutkan Hati Anak..
Untuk melembutkan hati anak.. lebih baik bapanya yg buatkan..
Ketika anak sedang tidur, letakkan tapak tangan kanan ibu atau bapa di atas dada anak sambil baca ayat-ayat ini👇
1. Selawat 7x.

2. Al-Fatihah 1x.

3. Surah Taha Ayat 1-5, seperti gambar di bawah.


4. Doalah apa yang dihajatkan (contoh: Ya Allah lembutkn hati anak aku, jadikanlah dia, anak yg soleh/solehah, berikan dia kesihatan yang baik dan lindungi dia dari segala gangguan jin dan syaitan. Aamin…

5. Cium dahi anak.

Semasa membaca ayat-ayat di atas, usap perlahan-lahan dada anak itu..

Usaha dan terus bertawakkal kepada Allah SWT, semoga usaha ini akan mendapat perkenan dan izin dari-Nya. Insyallah. Yakinlah dengan pertolongan dari Yang Maha Penyayang lagi Maha Mengasihani.

Sumber : hamil dalam 3 bulan via elewschannel

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Luahan ikhlas daripada seorang pelakon berbakat“Saya R3la Tak Berlak0n Daripada Buka Tudung”

“Saya Rela Tak Berlakon Daripada Buka Tudung” itu luahan ikhlas seorang pelakon muda berbakat Mia …

Leave a Reply

Your email address will not be published.