Home / National / Angkasawan Perancis Rakam Dan Kongsikan Foto Kuala Lumpur Dari ISS

Angkasawan Perancis Rakam Dan Kongsikan Foto Kuala Lumpur Dari ISS

Pemandangan cantik pada waktu malam ibu negara Kuala Lumpur dari tempat yang paling tinggi boleh dicapai oleh manusia hasil perkongsian angkasawan dari Stesen Angkasa Antarabangsa di angkasa lepas.

PETALING JAYA – Se0rang angkasawan Perancis bernama Thomas Pesquet berk0ngsi f0t0 pemandangan ibu k0ta Kuala Lumpur yang di.rakam dari Stesen Angkasa Antarabangsa (ISS) baru-baru ini.

Sekadar gambar hiasan

“Gambar kolaj bandar per.tama saya pada waktu malam. Kuala Lumpur merupakan bandar ter.besar di Malaysia. Proses pemetaan fot0 pada waktu malam lebih sukar berbanding pada waktu siang.

sekadar gambar hiasan

“Ke.lajuan ‘shutter’ perlu lebih per.lahan berikutan kadar pen.cahayaan yang rendah tetapi gambar harus diambil dalam urutan yang sangat pantas semasa menggerakkan kamera.

“Ia bahkan lebih sukar untuk menstabilkan pegangan kamera tanpa berat badan (kerana tiada graviti). Hasilnya selalu agak kurang jelas berbanding hari ini,” tulisnya.

sekadar gambar hiasan

Hantaran ang.kasawan berkenaan dimuat naik di laman Faceb00k France in Malaysia dan turut di.kongsi media sosial Agensi Angkasa Malaysia (MYSA) semalam.

“KL (Kuala Lumpur) anda begitu indah dari atas sana,” tulis pengendali laman Faceb00k tersebut.

ISS merupakan sebuah kapal angkasa besar yang berada di 0rbit rendah bumi pada ketinggian 408 kilometer dan ia mengelilingi bumi setiap 90 minit serta membuat 16 pusingan setiap hari.

Sumber : K! ONLINE

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.