Home / World / Fen0mena Ik4n B!lis Penuhi Kawasan P4ntai…Ada Sebahagian Penduduk Yang Bimbang P3tanda Apakah Ini….

Fen0mena Ik4n B!lis Penuhi Kawasan P4ntai…Ada Sebahagian Penduduk Yang Bimbang P3tanda Apakah Ini….

Fen0mena dipercayai mel4nda bahagian Selatan pantai di Jogjakarta, baru-baru ini mendapat liputan meluas dalam media tempatan Indonesia.

SATU fen0mena dipercayai mel4nda bahagian Selatan pantai di Jogjakarta, baru-baru ini mendapat liputan meluas dalam media tempatan Indonesia.

Kejadian itu mula tul4r setelah dimuat naik di laman Instagram Din4s Kelautan dan Perikanan pada Selasa.

Dalam video yang segera tersebar dalam pelbagai saluran media sosial itu menunjukkan sekumpulan penduduk tempatan yang menggunakan jaring, sauk dan pelbagai perkakasan lain untuk menangkap ribuan ik4n bil!s bersaiz besar berkenaan.

Turut kedengaran penduduk tempatan berkata: “Ini di lagun selatan, tak perlu jauh-jauh… Teri (ik4n bil!s), bro…’

Ramai penduduk berdekatan pantai mengambil kesempatan itu untuk menangkap ik4n bil!s yang banyak terperangkap di sudut batu pantai dan di gigi air.

Sementara itu, ramai yang menganggap fen0mena yang jarang terjadi itu suatu bentuk rezeki untuk dibawa pulang ke rumah, ada juga yang bimbang sekiranya ia merupakan petanda awal tentang kemungkinan b3ncana alam yang datang dari laut.

Agensi Dislautkan menyifatkan terdapat tiga faktor yang menyebabkan ik4n bil!s di kawasan perairan berkenaan berperilaku pelik iaitu: perubahan drastik suhu air laut, pertumbuhan alga dan plankton serta arus dan gelombang yang tinggi, lapor portal suara.com – Awani

Sumber: Suara.com-Awani Via Sinar Harian

Sumber Video: Saluran Youtube One News Channel

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Dikenali dengan Putera Tidur atau ‘sleeping beauty’ apabila k0ma sejak 17 tahun yang lalu dan belum sedar sehingga kini

Perkongsian kisah yang jarang berlaku iaitu seorang Putera Arab Saudi masih koma sejak 17 tahun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.