Home / National / Jom Pakat Tolong Adik Ni Cari Ibunya, Kesian Dia, Sebarkan artikel ini InsyaAllah Dengan Pertolongan Allah SWT Semoga Sampai Ke Pandangan Ibunya…

Jom Pakat Tolong Adik Ni Cari Ibunya, Kesian Dia, Sebarkan artikel ini InsyaAllah Dengan Pertolongan Allah SWT Semoga Sampai Ke Pandangan Ibunya…

Kuala Lumpur: “Keadaan saya kini suk4r kerana tidak dapat mencari ibu kandung saya untuk membuat kad pengenalan,” kata Siti Nurulsyafika Mat Isa, 24.

Siti Nurulsyafika buntu kerana tidak boleh bekerja dan berkahwin selepas gagal mencari ibu kandungnya yang mening.galkannya sejak lahir.

Katanya, dia kini dalam proses berurusan dengan pihak Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) dan pihak h0spital untuk melihat kembali rekod ibunya.

“Saya membesar dengan ibu angkat saya sejak dilahirkan, sehingga kini saya tidak mempunyai dokumen pengenalan diri kecuali surat beranak,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, ibunya berasal dari Palembang, Indonesia dan hanya dikenali sebagai Kalsummiati.

“Saya tidak pernah melihat ibu saya dan menyimpan gambarnya kerana diserahkan kepada ibu angkat sejak dilahirkan.

“Saya kini hanya ingin mengetahui sama ada dia masih berada di negara ini atau tidak serta ingin mengetahui dia masih hidup atau m3ninggal dunia bagi menyelesaikan proses permohonan kad pengenalan saya,” katanya.

Katanya, segala maklumat dan dokumen sudah diserahkan kepada JPN di Jalan Duta di sini, untuk proses lanjut.

“Saya memohon mana-mana individu yang tahu atau mengenali ibu saya supaya tampil untuk membantu.

“Saya kini buntu kerana tidak boleh berbuat apa tanpa kad pengenalan diri,”katanya.

Sumber: Harian Metro

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

 

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.