Home / National / Jual ‘Chicken Chop’ dengan motosikal, tular di media sosial…

Jual ‘Chicken Chop’ dengan motosikal, tular di media sosial…

Rezeki ada dimana-mana yang penting usaha dan sentiasa berdoa kepada Allah SWT.

SEBERANG PERAI – Per.niagaan ‘Chicken Chop’ yang di.usahakan Muhd. Firdaus Kamarudin, 21, s3cara jalanan dengan moto.sikal di Jalan Kota Permai, Bukit Mertajam di sini semakin men.dapat per.hatian selepas tular di media sosial TikTok.

Pemilik akauan TikTok @achikkamal itu ketika ini memiliki hampir 21,000 pengikut, manakala video dia sedang menjual ‘Chicken Chop’ yang dimuat naik pada April lalu telah men.capai hampir 580,000 tontonan.

Video berdurasi 19 saat itu menunjukkan dia sedang memegang kadb0d bertulis ‘Chicken Chop RM10’ dengan be.berapa bungkus makanan itu disusun di atas m0t0sikal jenis Modenas Kriss di tepi jalan.

Menurut Muhd. Firdaus, sejak video itu tular, boleh dikatakan hampir setiap hari per.niagaan jalanan.nya itu akan didatangi oleh pelanggan baharu yang menonton vide0 berkenaan.

“Dalam sehari biasanya kami akan menjual sehingga lebih 100 k0tak ‘chicken chop’ dan jika ada baki yang tidak terjual, kami akan memberikan kepada 0rang ramai,” kata anak kelahiran Dungun, Terengganu itu.

Menurut Muhd. Firdaus, menu tersebut istimewa kerana s0snya dihasilkan dengan resipi sendiri, manakala dua orang rakannya turut membantu menjualnya.

Dia menjual hidangan yang disiapkan di rumah tersebut di antara pukul 12 tengah hari hingga 10 malam hampir setiap hari.

Semoga dipermudahkan urusan adik ini dan perniagaan Chicken chop yang diusahakan bertambah maju pada masa hadapan.

Sumber : K! ONLINE

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.