Home / National / M3ninggal Dunia Selepas 40 Tahun Koma…

M3ninggal Dunia Selepas 40 Tahun Koma…

Tidak disangka, rupanya hayat manusia mampu untuk hidup selama 40 tahun walaupun dalam keadaan tidak s3darkan diri atau lebih dikenali sebagi k0ma. Berita ini dilaporkan melalui laman berita Harian Metro yang melibatkan seorang pemain bola sepak terkenal diera 1970an. Beliau dikatakan mula koma pada tahun 1982.

Marseille: Bekas pertahanan Perancis, Jean-Pierre Adams m3ninggal dunia pada usia 73 tahun selepas hampir 40 tahun k0ma umum kelabnya Nimes hari ini.

Adams yang melakukan 22 penampilan antarabangsa pada 1970-an, k0ma akibat kesi.lapan ubat bius ketika dia menjalani pembe.dahan lutut pada 1982.

Dilahirkan di Dakar pada 1948, dia antara pemain pertama yang dilahirkan di barat Afrika beraksi buat Perancis.

Dia beraksi di posisi pertahanan tengah bersama Marius Tresor buat Perancis sehingga mendapat gelaran “the black guard”.

Adams turut beraksi untuk Nice dan Paris Saint-Germain.

Laporan kem4tian ini turut dikongsikan laman berita sukan antarabangsa ESPN;

Bekas pemain pertahanan Perancis Jean-Pierre Adams telah m3ninggal pada usia 73 tahun, hampir 40 tahun setelah k0ma akibat kesalahan peru.batan, kata bekas kelabnya, Paris Saint-Germain dan Nimes pada hari Isnin.

Pada tahun 1982, Adams diberikan d0sis anes.tetik yang hampir membawa m4ut sebelum 0perasi lutut rutin, yang menyebabkan ker0sakan 0tak.

“PSG telah kehilangan salah satu bekas pemainnya yang gemilang. PSG mengucapkan tak.ziah kepada keluarga dan orang tersayang,” kata kelab Ligue 1 dalam satu kenyataan.

Adams kelahiran Dakar telah memenangi 22 caps untuk Les Bleus pada tahun 1970-an.

Dia bermain untuk Nimes dari 1970-73 dan untuk PSG dari 1977-79 setelah bergabung dari Nice.

“Pagi ini, kami mengetahui tentang kem4tian Jean-Pierre Adams. Dia bermain untuk Nimes pada 84 kesempatan dan bersama Marius Tresor, dia membentuk” Peng.awal hitam “dalam pasukan kebangsaan Perancis,” tulis kelab itu di Twitter.

“Kelab ini mengucapkan tak.ziah yang paling tulus kepada orang yang tersayang dan keluarganya.”

Sejak kema.langan itu, Adams dijaga oleh isterinya, Bernadette.

Sumber: Harian Metro dan ESPN

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.