Home / National / Koleksi gambar peng3bumi4n m4ngsa c0vI9 yang Menyentuh Hati, J3nazah Bayi Berusia 8 Bulan Di Kebvmikan Bersama Ibunya… Semoga Kedua-duanya Aman Dan Tenang Di Sana (Al-Fatihah)

Koleksi gambar peng3bumi4n m4ngsa c0vI9 yang Menyentuh Hati, J3nazah Bayi Berusia 8 Bulan Di Kebvmikan Bersama Ibunya… Semoga Kedua-duanya Aman Dan Tenang Di Sana (Al-Fatihah)

Perkongsian gambar-gambar pengk3bumian jen4zah mangsa c0vI9 yang amat menyentuh hati dan mengundang sebak ramai. Antara gambar yang paling sayu apabila jen4zah anak kecil dik3bumikan bersama jen4zah ibunya di liang lahad seolah-olah menemani arwah ibunya ke alam yang kekal abadi. Semoga mereka semua dicucuri rahmat dan tenang di alam sana.

Menyentuh hati, pengk3bumian jen4zah bayi berusia 8 bulan bersama ibunya dalam satu liang lahad antara jen4zah yang dik3bumikan oleh pasukan pengurusan jen4zah C0v!d-I9 JHEAINS, JAKIM, APM yang telah mengk3bumikan 4 jen4zah di tanah perkub0ran Numbak, Kinarut dan Kota Belud.

Sementara di daerah Tawau 5 lagi jen4zah telah dikebu.mikan di tanah perkub0ran Kampung Pasir Putih dan Perkuburan batu 16 Jalan Apas. Petugas terlibat adalah kakitangan JHEAINS, JAKIM, PMI, Pejabat Kesihatan, Hospital Tawau, Sedafiat dan NGO Daerah Tawau.

Al Fatihah buat mereka yang terk0rban dan semoga roh mereka ditempatkan dikalangan yang beriman dan beramal soleh.

Sumber: laman Facebook Jabatan Kemajuan Islam Malaysia-Sabah

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Ajal m4ut ditangan tuhan, namun terdapat sesetengah manusia yang dapat menjangkakan akan peng4khiran bagi dirinya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.