Home / Islamik / Pasangan Sehidup-Sem4ti, J3nazah Kelihatan Tersenyum Indah…Subhanallah

Pasangan Sehidup-Sem4ti, J3nazah Kelihatan Tersenyum Indah…Subhanallah

Ini adalah sebuah kisah benar yang berlaku di tanah seberang, di Makasar, Sulawesi, Indonesia di mana sepasang suami isteri yang sudah lanjut usia betul-betul sehidvp dan semat1 apabila mereka berdua pergi meng4dap Ilahi pada waktu yang hampir sama.

Subhanallah gambar kedua-dua insan ini yang terbaring di tempat tidur ditular di media sosial oleh pengguna Facebook bernama Bidan WhanyRannu.

Bidan menuliskan pasangan berkenaan bernama H Batry Selkam dan isterinya Maimunnah Yunus. Kedua mereka men1ngg4l dunia pada waktu yang h4mpir sama cuma berbeza 12 jam.

Maimunnah Yunus lebih dahulu men1ngg4l dunia pada Ahad 4 Ogos 2019, pukul 1.30 tengah hari sebelum disusuli suaminya, Batry Selkam pada pukul 1.40 pagi Isnin, 5 Ogos 2019.

Pasangan ini warak. Suami bekas guru manakala isterinya pula merupakan seorang guru mengaji di sebuah sekolah rendah. Apa yang sangat menarik ialah orang yang menzi4rahnya ialah jen4zah kedua-duanya kelihatan seperti sedang tidur, tenang dan tersenyum indah, Masya Allah…

Pasangan suami isteri ini dikebum1kan di Tanah Perkub0ran Bonletap, Pangkep.

Semoga Allah mengampuni dan merahmati kedua-dua jen4zah ini.

Sumber: Diari Viral

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.