Home / National / Kisah Kanak-kanak Yang Pernah Viral Mengigau Membaca Ayat-Ayat Suci Al-Quran… Adik Ini Telah Pergi Selama-lamanya.., Al-Fatihah (dibaca)

Kisah Kanak-kanak Yang Pernah Viral Mengigau Membaca Ayat-Ayat Suci Al-Quran… Adik Ini Telah Pergi Selama-lamanya.., Al-Fatihah (dibaca)

Sebelum M3nghembuskan N4fas T3rakhir, Anak Lelaki Ini Yang Berusia 10 Tahun Tertidur S3lama Lebih Kurang Empat Hari

Beliau pernah dilaporkan bermimpi dan melontarkan ayat-ayat suci Al Quran diHospital walaupun dalam keadaan tidak sedarkan diri. Mungkin berkat amalan beliau yang menjadikana hafazan ayat suci Al Quran sebagai amalan berterusan menjadikan minda luar sedarnya dengan izin Allah SWT mampu untuk melontarkan Ayat Suci Al Quran walaupun dalam keadaan beliau tidak sedar.

Foto Muhammad Ibrahim Wafiq alias Baim semasa hidupnya.

Anak sulung Fajar Primandina Hasan (34) dan Ika Meinawati (35) dikenali sebagai penghafal Al-Quran. Baim meninggl dunia di Hospital Tentera Gatot Soebroto pada hari Rabu setelah mel4wan tum0r g4nas.

Muhammad Ibrahim Wafiq alias Baim meninggl dunia pada awal pagi Rabu. Ibu Baim, Ika Meinawati (35) menceritakan detik-detik sebelum pemergian anaknya. Baim sebelum ini menjadi viral kerana dia dirakamkan mengigau sambil membaca ayat-ayat Al-Quran di hospital.

Sebelum menghembuskan nafas terakhir, budak lelaki berusia 10 tahun itu tertidur selama lebih kurang empat hari. Keadaan ini, kata Ika, digambarkan oleh doktor sebagai k0ma di mana tahap kesedaran Baim berada pada tahap paling dalam.

“Jadi jika doktor menganggap tidurnya terlalu nyenyak, itu seperti k0ma dari segi perubatan.” Tetapi organ vitalnya masih normal, “kata Ika.

Selepas pemergian Baim, Ika menafsirkan bahawa keadaan Baim tidur lama sebelum dia meninggl adalah cara terbaik untuk mengucapkan selamat tinggal. Ya Tuhan, dia mahu meninggalkan ibu bapanya perlahan-lahan. ”

“Empat hari dia tidur atau k0ma, tujuannya itu mungkin mahu membiasakan ibubapanya hidup tanpa dia,” sambung Ika.

Sumber: TV via diarimaklumat

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.