Home / Exclusive / Kisah Ser4m”…Pulangkan, Dia Anak Ku…” Perkongsian Dari Seorang Wanita Yang Kemudian Mengajak Orang Ramai Berh4ti-h4ti…

Kisah Ser4m”…Pulangkan, Dia Anak Ku…” Perkongsian Dari Seorang Wanita Yang Kemudian Mengajak Orang Ramai Berh4ti-h4ti…

Admin terpanggil untuk berkongsikan satu posting yang dibuat oleh seorang wanita yang menggelarkan dirinya sebagai Kak Ida yang mengalami kejadian s3ram setelah mengunjungi satu tempat perkelahan yang admin tidak namakan bagi menghormati mana-mana pihak. Namun apa yang ingin disampaikan disebalik perkongsian ini adalah pengajaran yang boleh kita ambil sebagai pedoman bersama.

Pul4ngkan, DIA AN4K KU (S3RAM 😭)

Pagi semalam family kak ida pi mandi air terjun. Serius kak ida jarang pi tempat macam tu.memang dah lama tak pi.. bila dok bincang nak berkelah..kak ida join la dan memang siap siap celak kan anak anak kak ida.

Masa mandi..bagi #RawdaDinara mandi sekali. Dia mena.ngis sebab s3juk so letak dia kat atas darat dan bagi dia layan abang-abang dan sepupu2 dia mandi.. kami enjoy berkelah makan nasi mandi sama sama tak ada apa.

Masa naik atas nak salin baju rawda. Mak kak ida kata awat b!ru rawda ni… kami ingat dia s3juk sampai biru..dia senyap ja maaa tu .tak nanggis..
Pastu naik dalam kereta, tetiba dia pan4s dan mer3ngek..kak ida bagi susu dan dia tidur. Maybe air s3juk tak sesuai dengan dia sampai d3mam tetiba.. so balik tu kak ida pon p3nat ..tidur la dengan dia.. petang sikit dia bangun..dia men4ngis tak henti henti.

Tutp m4ta… tak mau dok dalam bilik..kena berdukung jaa… Tak apa lah.. benda ni berlarut sampai malam…kak ipar kak ida ni b4dan jenis l3mah..c3pat lah ter4suk..benda yang dari air terjun tu m4r4h sebab kata kami ada ambil b4rang dia.. kami tanya lah ambil apa… dia suruh pul4ngkan pul4ngkan.. padahal tak ambil apa-apa pon.. rupanya dia nak rawda..dia kata rawda tu anak dia..

Bayi perempuan itu anak aku… pulangkan.. kak ida b3ng4ng lah..
Aku ber4nak p3nat-p3nat hang ngaku anak hang..ingat aku nak bagi ka.. benda tu marah kak ida… kata kak ida EG0.. memang bukan setakat EG0..K3R4S KEP4LA SEKALI LAH.. dah anak kak ida.

Dia dok puj0k kak ida bagi RAWDA kat dia.. memang T4K LAHH..
Dia nak sangat sangat rawda.. sebab anak dia dah m4ti. dia kata dia nak kac4u rawda..dia kata lagi nywa rawda sep4ruh dah tu.. kak ida m4rah dia.. nyawa anak aku Allah ja boleh ambil .

Hang tak ada h4k.. aku tak takut dengan h4ng..aku percaya Allah ja.. sampai pukul 4pagi baru settle . Rawda masa tu k3tar bad4n..b!ru jadi bad4n dia dan mul0t dia.. last last masa berub4t tu berjaya bun0h b3nda tu…dan rawda masih d3mam d3mam..semoga tak ada apa apa lagi la… s3rik dah..

Sebenarnya kak ida dah lama tak pi tempat gitu sejak ada abang-abang dia lagi..tapi yang ni tak sangka nak jadi.. sebab tak terfikir pon.. Allah s3rik sungguh… kak ida dah c3lakkan rawda ..dia ken4n jugaa.. tak leh bayang macamana b!ru badan dia.. uiii dah nak dapat anak pon bukan senang.. pompuan sorang ni ja.

Sungguh s3rik.. maafkan kak ida sebab tak jadi ibu terbaik.. kak ida share sini supaya ramai lagi ibu-ibu lebih berh4ti-h4ti dari kak ida.
Jangan k3cam..kak ida dah lut dengan k3cam ni.. cuma sebagai peng4jaran bukan kat kak ida sorang..untuk semua jugaa.. sebab kita manusia tak lari dari kesil4pan..


Dalam gambar ni, kalau jenis boleh nampak..ada macam per3mpuan di sebalik pok0k sebelah kiri… bay4ngan hit4m…
Rawda tu yang dalam bulatan merah.

Antara komen-komen netizen;

Kredit: eida hidayati hassan

Sejauh mana kebenaran perkongsian ini hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui, walau bagaimanapun pengajaran yang baik perlu diambil iktibar bersama. Terima kasih Kak Ida atas perkongsian.

Perkongsian dari Ustaz Eliyas jika mahu masuk hutan atau tempat riadah

Justeru, sebelum memasuki kawasan hutan untuk aktiviti riadah atau ke lokasi yang tidak diketahui keadaannya, perlu ada petua yang harus diketahui oleh umat Islam.

Kata Elyas, adalah penting untuk orang beragama Islam mengetahui hal yang tidak ada dalam pandangan kita termasuk berkaitan dengan jin.

“Jin ini adalah hamba Allah. Dia juga sama seperti kita, ada Islam, kafir, berketurunan, sembahyang, mempunyai keluarga malah hidup bermasyarakat dan ada pula melakukan kejahatan seperti mana manusia.

“Cuma bezanya adalah kita tidak dapat melihat mereka dengan mata kasar tetapi jin boleh melihat manusia.

“Kawasan yang tiada manusia duduk seperti dalam tanah perkub0ran, tempat ditinggalkan orang memang menjadi kegemaran mereka termasuklah kawasan pergunungan dan hutan,” katanya kepada mStar Online.

Apabila melangkah ke dalam hutan: Salamun ‘ala nuhin fil ‘alamiin innaka hamiidun majid.

(sejahtera ke atas Nabi Nuh di seluruh alam. Sesungguhnya Engkau (Allah SWT) maha terpuji lagi maha mulia).

USTAZ ELYAS ISMAIL
Penceramah bebas
Elyas memberitahu adalah sangat penting untuk mengamalkan doa tertentu agar Allah SWT memelihara kita daripada kejadian tidak diingini.

Malah Elyas turut berpesan kepada penggemar aktiviti lasak itu agar menjaga adab seperti tidak bermulut celup4r atau bergelak ketawa ketika berada dalam hutan.

Sebaiknya kata Elyas sebelum memasuki sesuatu hutan atau tempat tiada berpenghuni dimulakan dengan bacaan Al-Fatihah serta selawat dan salam ke atas Nabi Muhammad SAW.

“Selesai itu, bacalah Bismillahillazi la yadurru ma’asmihi syaiun fil ardi wa la fis samaie, wahuwas sami’ul ‘alim.

“Yang bermaksud; Dengan nama Allah yang tidak memberi mudarat akan sesuatu yang di bumi dan yang di langit (selagi) bersama dengan Nama-Nya dan Dia maha mendengar lagi maha mengetahui.

Sesiapa yang membaca sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa b4la yang datang secara tiba-tiba sehingga subuh.

Dan barangsiapa yang membacanya ketika subuh sebanyak tiga kali, maka dia tidak akan ditimpa b4la yang datang secara tiba-tiba sehingga petang (malam).” [Riwayat Abu Daud (5088)] [Menurut Syeikh Syuaib al-Arna’outh hadith ini adalah Hasan].

“Seterusnya apabila melangkah ke dalam hutan bacalah Salamun ‘ala nuhin fil ‘alamina innaka hamidun majid [As-Saaffaat 37:79] yang bermaksud Kesejahteraan ke atas nabi Nuh di seluruh alam,” katanya.

Untuk rekod, Nabi Nuh diberi mukjizat boleh berbicara dengan haiwan dan haiwan-haiwan tunduk dan patuh kepada arahannya. Kebesaran Allah itu diceritakan dalam peristiwa Bahtera Nuh.

Dengan bacaaan itu, Insya-Allah dapat mengelak daripada gangguan haiwan bu4s.

Tambah Elyas, sebelum memasuki sesuatu tempat juga seseorang itu boleh mengamalkan membaca; ‘a’auudzu bi kalimaatillahit taammati min syarri maa khalaq yang bermaksud Aku berlindung dengan kalimat Allah yang sempurna dari kejelekan apa saja yang Dia ciptakan.

Sesiapa yang membacanya, nescaya tidak akan berlaku perkara yang memudharatkan kamu.” [Riwayat Muslim (2709)].

Dalam rancangan Detik 12 Malam siaran TV3 pula Elyas berkata, seandainya seseorang itu ses4t dalam hutan mereka boleh mengamalkan membaca ayat 6 dalam Surah Al-Fatihah iaitu Eh dinas siratol mustaqim yang membawa makna ‘tunjukkanlah kami jalan yang lurus’ dan dibaca sebanyak tujuh kali agar mendapat pertolongan Allah.

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.