Home / Islamik / Salam Takzi4h Buat Azmi Caliphs Buskers…”10 Tahun Penantian, 9 Bulan Dalam Kandungan, Anak Syurga Azmi Dij3mput Ilahi setelah 3 hari dilahirkan”

Salam Takzi4h Buat Azmi Caliphs Buskers…”10 Tahun Penantian, 9 Bulan Dalam Kandungan, Anak Syurga Azmi Dij3mput Ilahi setelah 3 hari dilahirkan”

Hampir 10 tahun menantikan zuriat. Anak Baru Berusia 3 Hari M3ningg4l Dunia. “B4ntuan Pernafasan Sudah Dic4but, ‘Kami Sedang Riba Afnan Untuk Kali Terakhir” – Azmi Saat ‘

Hampir 10 tahun menantikan zuriat, penyanyi Azmi Saat berkongsikan khabar gembira isterinya, Nazirah Muhammad selamat melahirkan bayi lelaki di sebuah hospital swasta pagi 27 September 2021.

Menerusi perkongsian Instagram beliau pada hari tersebut Instagram, Azmi turut meluahkan rasa syukur proses bersalin secara pemb3dahan itu dipermudahkan, apatah lagi setelah hampir 10 tahun menunggu kehadiran cahaya mata.

Azmi yang juga vokalis kumpulan Caliph Buskers dan Nazira sebelum ini berumah tangga pada 2011. Namun, diberitakan bahawa bayi yang baru berusia 3 hari yang diberi nama Afnan telah mengh3mbuskan nafasnya yang terakhir akibat mengalami mas4lah peny4kit kr0nik.

Perkara ini dimaklumkan oleh beliau melalui Instagram. Dalam perkongsian terkini, Azmi Saat memuatnaik status di Instagram seperti berikut:

“Bantuan pern4fasan sudah dic4but. Kami sedang riba Afnan buat beberapa minit sampai n4fas terakhirnya.” – Azmi Saat

Di Facebook Azmi Saat pula, beliau memaklumkan perkara berikut tentang keadaan kesihatan bayi pada awal pagi tadi:

Mohon tolong doakan Afnan. Afnan tak sihat. Kami sedang diuji. Allah mudahkan urusan kami waktu proses mengandung tapi sekarang Allah nak uji kami. Allah mudahkan proses bersalin tapi sekarang Allah nak uji kami. Allah letakkan rasa teruja dalam hati kami tapi sekarang Allah nak uji kami.

Itulah Allah pemilik sekalian alam. Dia yang maha merancang dan maha mengetahui segalanya. Mungkin ada antara kalian yang Allah makbulkan doanya. Tolong doakan moga Afnan sihat dan Allah berikan yang terbaik buat kami. Apa pun yang berlaku, kami redha dengan ketentuan takdirNya.

Amin Ya Rabbal Alamin.

Menerusi laman Instagram, ahli kumpulan Caliph Buskers itu reda dengan pemergian b4yi itu yang baru dilahirkan pada 27 September lalu.

Allah lebih menyayanginya. Afnan tunggu kami di syurga ya,” tulisnya.

Rata-rata rakan artis dan pengikutnya b3rsedih atas pemergian anak pertama pasangan itu selain mendoakan agar Azmi dan isterinya Nazira Muhammad t4bah menghadapi uji4n Allah SWT.

Sebelum ini, penyanyi lagu Hanya NamaMu itu memaklumkan b4yi lelaki mereka kurang sihat sebelum menatap wajah Afnan buat kali terakhir.

Semoga Azmi sekeluarga kuat hadapi ujian berat ini. Ayuh kita sama-sama doakan buat beliau dan isteri!

Sumber:harianpos via majalah harian

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Pengakhiran yang baik apabila beliau meningg4l dunia semasa sedang mengerjakan Solat As4r… Salam takziah Al Fatihah

Perkongsian sebuah kisah pengakhiran yang baik buat seorang wanita apabila dijemput oleh Yang Maha Pencipta …

Leave a Reply

Your email address will not be published.