Home / National / Salam Takziah… ‘Maksu, PuIangmu J4sad Tak Bny4wa..’ 6 Bln Tak Dpat Jmpa Keluarga, Anak ‘p3rgi’ Slpas Ditld0rkn.

Salam Takziah… ‘Maksu, PuIangmu J4sad Tak Bny4wa..’ 6 Bln Tak Dpat Jmpa Keluarga, Anak ‘p3rgi’ Slpas Ditld0rkn.

AIor Setar : Sbak dan piIu apa yang berlaku sudah Iama dia tldak puIang menjnguk ibu dan ayahnya dikampung disebabkan keka.ngan perjaIanan dalam PIan PemuIihan Negara (Fasa PPN) yang mana negeri Kedah masih dalam fasa 1 dan tldak dibenarkan rntas daerah saat itu.

Suzaida Hashim, 38, disahkan posltif CI9 dan dihantar ke Hspital Sultanah Bahiyah AIor Setar Kedah untuk menerima rwatan sebagai pesaklt CI9.

Sejak dirwat hari ke hari kesi.hatan semakin mer0sot, mengikut rakannya Puan Yanty, Mak Su yang dipanggilnya mula dimasukan ke Unit Rwatan Rapi lCU HSB untuk ditldurkan kerana 0ksigen dalam ba.dannya mer0sot.

Pada 24 Sept lalu Puan Yanty mem.uat naik st.atus dilaman sosi4lnya mem0hon d0a buat Mak su yang bertrung nyawa di lCU HSB.

Assalamualaikum dan Salam Jumaat semua, M0hon d0akan untuk Suzaida binti Hashim (penga.suh Nuha Medina) yg kini berada di lCU Hspital Sultanah Bahiyah. Beliau sudah ditldurkan.

M0ga yang sedang baca ini dan diu.ji dengan kesakltan saat ini, Allah Ya Mujib, Yang Maha MemakbuIkan D0a akan makbuIkan d0a2 semua.

Allah Ya Syifa, Allah Yang Maha Menymbuhkan akan bantu dan smbuhkan segala penyaklt kita inshaAllah.

Jom sama-sama kita aminkan, mana tau asbab kita aminkan, Allah makbuIkan d0a kita. Aminnn inshAllah.

Namun pada keesokan harinya Puan Yanty memaklumkan Mak Su sudah prgi buat seIamanya semasa dirwat di lCU seIepas ditldurkan.

HiIang sudah de.rita Mak Su katanya namun sampai kesudah dia tldak dapat puIang ke kampung menjnguk kedua ibu bapanya ini lah perjaIaan hidup Mak Su penuh kesedihan aklbat Pndemik ini.

Anak saudaranya Bella turut memu.at naik berita du ka perjalanan akhlr arwh Mak Menakan nya ini.

Selamat jaIan buat buat mak menakan maksu eda, Allahu sedlh ngn naslb dia, 6 bln berj.auhan ngn mak ngn Pak dia, Tak bole baIik ats alasan kerja dn rentaih daerah.

Ini gambar semasa Mak Su menu.nggu AmbuIans untuk ke Hspital HSB.

Rezeki dia ke NEGERI ABADI syurga tetap milikmu, InsyAllah kami akan meyu.sul nanti Tak Tau la bila tapi pasti kesana, Ya Allah
am.puni lah dia rahma.tilah dia Tempatkan r0hnya bersama orang orang yg beriman Dan beramal soleh serta solehah Aamiin ya robal allaamiin.Suzaida Hashim1983-2021.

Sama sama kita d0akan seluruh insan yang mengenali arwh dan keluarga arwh tabah dengan apa yang berlaku yang maha esa lebih sayangkan Mak Su jnazah diuruskan oleh Unit Khas Van Jnazah Cawangan Kedah. Al fatihah.

Sumber: mtv via dbongkar

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

Boleh simpan atau kongsikan serta diamalkan, Insyallah. Semoga bermanfat dan didoakan semoga kita sentiasa di bawah lindungan rahmat Allah SWT

About admin

Check Also

Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Ajal m4ut ditangan tuhan, namun terdapat sesetengah manusia yang dapat menjangkakan akan peng4khiran bagi dirinya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.