Home / National / Salam Takziah, Sahabat Sejati… Tindakannya Untuk Menyelamatkan Kawan Bertukar Tragedi.. Al Fatihah Untuk Arwah

Salam Takziah, Sahabat Sejati… Tindakannya Untuk Menyelamatkan Kawan Bertukar Tragedi.. Al Fatihah Untuk Arwah

Kawan Sejati itulah perkataan yang boleh diungkap kepada seorang remaja lelaki yang terjun ke dalam empangan untuk menyelamatkan rakannya yang tergelincir ke dalam empangan tersebut. Dia dikhuatiri l3mas dan usaha untuk menemukannya sedang giat dijalankan sepertimana yang di siarkan dalam laman berita Kosmo sebelum ini, namun berita terkini j3nazah beliau telah ditemui dan marilah sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah ke atas jiwa yang baik ini semoga ditempatkan dalam kalangan yang beriman dan beramal soleh. (Al Fatihah dibaca)

KUALA KUBU BHARU – Tindakan seorang remaja lelaki terjun ke dalam empangan untuk menyelamatkan rakannya yang tergelincir bertukar tragedi apabila dia dikhuatiri lemas dalam kejadian dekat jambatan Kampung Pertak, Kuala Kubu Bharu di sini hari ini.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima panggilan pada pukul 3.54 petang sebelum menggerakkan anggota ke lokasi.

Seramai tujuh pegawai dan anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat Kuala Kubu Bharu dikejarkan ke lokasi bagi kerja-kerja meny3lamat mangs4, Hamzah Ilya Azman, 19.

“Mngsa dikenali sebagai Hamzah Ilya Azman, berusia 19 tahun. Dia Iemas ketika menyeIamatkan rakannya, Ahmad Nabil Yasin Abdul Rashih, berumur 20 tahun,” katanya pada kenyataan.

Menurut beliau, Ahmad Nabil Yasin berjaya menyeIamatkan diri sebeIum pihaknya tiba di lokasi.

“Manakala mngsa pula gagaI dike.san seIepas trjun ke empa.ngan itu,” katanya.

“Sebelum kejadian, mangs4 cuba meny3lamatkan rakannya yang tergelincir ke dalam empangan semasa berswafoto,” katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Menurut Norazam, rakan mangsa yang berusia 20 tahun bagaimanapun berjaya menyelamatkan diri dengan berenang ke tebing.

Walau bagaimanapun mangs4 yang terjun untuk meny3lamatkan rakannya pula tidak timbul.

Gerakan mencari mangs4 sedang giat dilakukan bersama Pasukan Penyelamat Di Air (PPDA).

“Orang ramai dinasihatkan supaya berhati-hati ketika melakukan aktiviti berkelah atau bercuti di kawasan seperti sungai dan empangan dan beredar sekiranya hujan,” ujar beliau.

Menerusi berita terkini, jsad Hamzah sudah ditemui.

Salam tkziah. Al fatihah buatmu sahabat.

Sumber-K! ONLINE dan Harian Metro

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.