Home / National / SUBHANALLAH, GARIS PANTAI MEMBENTUK KALIMAH ALLAH…

SUBHANALLAH, GARIS PANTAI MEMBENTUK KALIMAH ALLAH…

Media sosial beberapa hari terakhir dihebohkan dengan foto peta yang diambil dari google earth. Yang mengejutkan adalah, peta sebuah daerah di Inonesia itu menunjukkan gambar mirip lafadz Allah. Salah satunya adalah peta di daerah Kabupaten Bolaang Mongondow Selatan (Bolsel)

Wartawan Radar Bolmong ini pun mencoba membuktikan keaslian foto tersebut. Dan benar, saat membuka google earth dan memilih Bolsel, terlihat jelas peta mirip lafadz Allah. Beberapa nitizen pun takjub melihat foto tersebut.

“Subhanallah… tak salah jika Bolsel disebut daerah religi. Tulisan itu begitu jelas tertanjap di Bolsel. Mari datang ke Bolsel dan saksikan sendiri,” tulis Abdul Malik Thawil di status facebook.

Ya, Lafadz Allah itu membentang dari pantai Dudepo, Peangaso, Poni’i. “Insya Allah kedepan bisa dikembangkan menjadi salah satu icon wisata religi yang ada di Bolsel,” komentar dari Hermanti Tohopi.

Sumber: islam212 via maibaca.net Via Breakingpost78

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.