Home / National / “Surau Dipercayai Kena Khi@nat. Al-Quran Dibu@ng Keluar, Ada Naj!s Kat Tempat Imam.. Kes Masih Disiasat…

“Surau Dipercayai Kena Khi@nat. Al-Quran Dibu@ng Keluar, Ada Naj!s Kat Tempat Imam.. Kes Masih Disiasat…

Sedih dan kecewa itulah perasaan yang boleh digambarkan dengan berita ini yang turut dikongsikan melalui saluran TV Al Hijrah Via Youtube.

Surau adalah tempat ibadah khusus umat Islam yang perlu dipulihara. Walaupun tak sebesar masjid yang lebih banyak kunjungannya, kebersihan surau juga perlu dititikberatkan.

Melalui laman Facebook Surau Taman Setia Bakti juga, admin akaun tersebut memuatnaik beberapa gambar menunjukkan Al-Quran dari surau tersebut yang dik0yak dan dibu@ng keluar dipercayai atas perbuatan khi@nat

Dapat dilihat sejumlah Al-Quran yang sudah terlerai dari lembarannya dan dibiar berserakan hingga ke celah-celah pohon. Tidak hanya kitab suci itu yang dibuang, beberapa sejadah turut dilihat berselerak di atas tanah.

Lebih p@rah lagi, pihak tak bertanggungjawab ini turut membuang naj!s di tempat imam surau tersebut. Menurut hantaran terbaru Surau Taman Setia Bakti, Polis DiRaja Malaysia (PDRM) telah mengambil tindakan terhadap perkara ini.

Setakat ini, masih tiada sebarang maklumat lanjut berkait individu yang melakukan perbuatan khi@nat ini. Namun pihak pengurusan Surau Taman Setia Bakti berharap isu ini dapat diselesaikan dalam masa terdekat.

Sumber: Surau Taman Setia Bakti via siakapkeli Kalam Indah

Sumber Video : Tv Al Hijrah Via Youtube.

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

 

About admin

Check Also

Luahan ikhlas daripada seorang pelakon berbakat“Saya R3la Tak Berlak0n Daripada Buka Tudung”

“Saya Rela Tak Berlakon Daripada Buka Tudung” itu luahan ikhlas seorang pelakon muda berbakat Mia …

Leave a Reply

Your email address will not be published.