Home / National / Terasa Dengan Kata2 Anaknya, Abah Merajuk Keluar Tinggalkan Rumah Tanpa Memakai

Terasa Dengan Kata2 Anaknya, Abah Merajuk Keluar Tinggalkan Rumah Tanpa Memakai

Setiap dari kita sudah pastinya akan melalui hari-hari sebagai warga emas sekiranya dipanjangkan umur oleh Yang Maha Pencipta. Pada masa itu, sudah semestinya kita memerlukan perhatian daripada orang yang kita sayangi .

Jika dulu ibu bapa yang membesarkan anak-anak, selepas mereka mencecah ke usia senja, giliran anak-anak pula berbakti untuk mereka. Pasti ada yang pernah merasa mejaga ibu bapa yang sudah dimamah usia dan banyak ragamnya seperti kembali ke usia kanak-kanak.

Bapa dah tak macam dulu

Hal ini dikongsikan sendiri oleh seorang pengguna TikTok dikenali sebagai @marfikaadnanhf atau Marfika Adnan Haris Fadzilah yang menceritakan keadaan bapa tersayang yang mudah terasa hati serta emosional disebabkan masalah kurang daya ingatan atau Alzhe1mer.

Moga Allah sendiri melindungi & merahmati Abah. We love u bah.

Lari keluar rumah kaki ayam

Apa yang membuatkan ramai sebak adalah bapanya yang terasa hati telah ‘merajuk’ keluar dari rumah dengan berkaki ayam setelah adik kepada pengguna TikTok itu melarang bapanya dari keluar dari rumah.

Namun, disebabkan pembawakan m4salah Alzhe1mer yang dihidapi, dia begitu m4rah akan anaknya secara tiba-tiba. Mujur kakak kepada Marfika sempat mengek0rinya untuk mengajak warga emas itu pulang.

Abah menangis, kami pun menangis

Dapat juga dilihat yang bapanya menangis seperti anak kecil kerana merajuk dan sempat dipvjuk untuk pulang ke rumah.

Menerusi kapsyen pengguna TikTok tersebut, dia mem0hon untuk orang ramai dapat mendoakan bapanya kembali sihat walaupun tahu tiada ubat untuk peny4kit tersebut. Dia akui sangat merindui s0sok bapanya yang dulu.

Semoga Abah sentiasa dibawah perlindunganNYA.

Situasi tersebut membuat ramai pihak berasa sebak melihat video yang dimuat naik itu. Mereka juga sempat memberikan semangat kepada pengguna TikTok berkenaan supaya kuat melayani orang tua yang semestinya memerlukan perhatian yang lebih di usia-usia s3nja mereka.

Sumber: TikTok @marfikaadnanhf via media.diariviral Via Kalam Indah

Sumber video : TikTok dikenali @marfikaadnanhf via Youtube

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.