Home / Islamik / Kisah seorang mualaf “Terharu Ayah Terima Saya Anuti Agama Islam” Alhamdulillah…

Kisah seorang mualaf “Terharu Ayah Terima Saya Anuti Agama Islam” Alhamdulillah…

Tidak disangka keputusannya memeluk agama Islam dipermudahkan oleh Allah SWT apabila keluarganya menerima dengan hati yang terbuka apabila dia memaklumkan telah mem3luk agama Islam.

Ipoh : ‘Saya terharu dan terkejut apabila ayah tetap menerima saya walaupun saya memilih untuk menganut agama Islam’ kata seorang mualaf Muhamad Haikal Abdullah. Muhamad Haikal, 20 berkata, keputusan diambil untuk menganut agama Islam pada 2011 itu dilakukan tanpa pengetahuan ibu bapanya kerana dikhuatiri bakal mendatangkan perb4lahan

Saya mula menganut agama Islam sejak berusia 18 tahun dan ia hanya diketahui beberapa rakan baik. “Namun selepas beberapa bulan menganut agama Islam, perkara itu akhirnya diketahui oleh mereka apabila melihat saya mengerjakan solat Maghrib di dalam bilik”, katanya pada majlis berbuka anjuran Persatuan Cina Muslim Negeri Perak, baru-baru ini.

Menurut Muhamad Haikal, pada mulanya mereka agak sukar menerima keputusan terbabit, namun apabila diterangkan secara baik, ibu bapa saya mula menerimanya dengan hati terbuka. Ditanya mengenai pengalamannya berpuasa, Muhamad Haikal berkata, dia sudah mula berpuasa sejak berumur 13 tahun lagi ketika dia masih belum memeluk Islam.

Menurutnya, dia mengakui agak sukar untuk mengerjakan ibadat puasa pada peringkat awal, namun atas dorongan rakannya yang lain, dia berjaya menyempurnakannya.

Allahuakhbar ! Allahuakhbar ! Allahuakhbar ! alhamdulillah, syukur kehadrat ILAHI, bertambah lagi seorang saudara seislam kita. jom berdoa semoga Allah memperteguhkan iman saudara baru kita ni dan mampu menjadi seorang muslim yang sejati, aamiin.

Sumber: Majalah Harian.com

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Pengakhiran yang baik apabila beliau meningg4l dunia semasa sedang mengerjakan Solat As4r… Salam takziah Al Fatihah

Perkongsian sebuah kisah pengakhiran yang baik buat seorang wanita apabila dijemput oleh Yang Maha Pencipta …

Leave a Reply

Your email address will not be published.