Home / National / Tindakan Pelik Pensyarah Tak Pernah Buka Kamera Semasa Sesi Kuliahnya, Rupanya SakIt Siap Pakai OksIgen… Allhuakbar Terharu Dengan Komitmennya

Tindakan Pelik Pensyarah Tak Pernah Buka Kamera Semasa Sesi Kuliahnya, Rupanya SakIt Siap Pakai OksIgen… Allhuakbar Terharu Dengan Komitmennya

Bagi tenaga pengajar, sudah menjadi kebiasaan untuk menunjukkan wajah apabila mengadakan sesi pembelajaran secara atas talian supaya anak didik lebih bermotivasi dan memahami ilmu dengan gaya lincah yang disampaikan.

Namun, tind4kan seorang pensyarah Universiti Gadjah Mada ini mengund4ng persoalan dalam kalangan para pelajar kerana tidak pernah membuka kamera komputer riba ketika mengaj4r sejak awal semester.

Bagaimanapun, semua ‘terb0ngkar’ saat pensyarah tersebut Edi Prasetyo Nugroho tidak sengaja terbuka kamera. Rupa-rupanya beliau sak1t dengan memakai t1ub oksIgen namun tidak pernah berkongsi mengenai keadaannya kepada semua.

Kisah itu dikongsi oleh sal4h seorang pelajar, @eccediary di platform TikTok yang terharu dengan kesungguhan dan peng0rbanan pensyarahnya dalam memikvl tanggvngjawab walaupun tahap kesihatan tidak mengizinkan.

Memetik laporan Tribun News, @eccediary atau nama sebenarnya Nandini Catra Nabilah memaklumkan pensyarah yang mengaj4r subjek perniagaan dan pengurusan itu menghid4p penyak1t kegag4lan buah pingg4ng sejak 11 tahun lalu.

Pesanan awal semester

“Saya baru mendapat tahu, sudah 11 tahun Pak Edi sak1t gag4l ginj4l dan sampai sekarang perlu mencuci dar4h setiap dua minggu sekali,” katanya.

Gadis berus1a 23 tahun itu berkata, mungkin sebab itulah dia perasan suara pensyarahnya kadang-kala mengalami ser4k dan seolah-olah suk4r bernaf4s ketika sesi mengaj4r.

Beliau tak pernah mengelvh

Saya rasa semakin terinspirasi dengan kesungguhan Pak Edi yang selama ini selalu semangat mengaj4r tanpa pernah mengelvhkan keadaannya,” ujar Nabilah.

Perkongsian video berkenaan meraih 4.2 juta tontonan dan lebih 20,700 komen warganet dimana turut kagum dengan kecek4lan pendidik itu yang bertvngkus lumus dalam menyampaikan ilmu agar anak didik tidak ketinggalan dalam pelajaran.

Sumber: TikTok @eccediary , Tribun News Via Diari Viral

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.