Home / National / Ucapan Tahniah Duta Ukraine Kepada Ziyad Dan Percaya Ziyad…

Ucapan Tahniah Duta Ukraine Kepada Ziyad Dan Percaya Ziyad…

UALA LUMPUR: Duta b3sar Ukraine di Malaysia, Olexander Nechytaylo meng.ucapkan tahniah kepada jaguh l0ntar pluru para negara, Muhammad Ziyad Zolkefli dan percaya dia tetap juara di hati setiap 0rang.

Menerusi hantaran di Faceb00k miliknya, beliau menzahirkan rasa kagum di atas prestasi luar biasa yang ditunjukkan atl3t berusia 31 tahun itu sehingga berjaya me.mecahkan rek0d dunia bagi kategori F20 di Sukan Paralimpik Tokyo 2020.

“Ziyad akan kekal sebagai juara sejati di hati setiap 0rang, bahkan bukan hanya pada rakyat Malaysia,” katanya.

Bagaimana.pun, kejayaan Ziyad meraih emas dan meme.cahkan rek0d dunia, kelmarin dit4rik balik susulan pr0tes yang dilakukan kem Ukraine.


Ukraine melakukan pr0tes berikutan 3 atlet iaitu Ziyad, Todd Hodgetts (Australia) dan Jordi Patricio (Ecuador) dikatakan l3wat untuk me.masuki bilik menunggu sebelum per.tandingan dimulakan.

Ketiga tiga atlet terbabit mendapat status ‘DNS’ (tidak bermula) sekali gus me.nyebabkan mereka dianggap tidak layak beraksi sekalipun Ziyad sebelum itu meme.cahkan rek0d dunia dengan catatan 17.94 meter.

Keputusan rasmi menyaksikan 3mas menjadi milik atlet Ukraine, Maksym Koval yang melakukan catatan 17.34 meter sekali gus menjadi rek0d dunia sementara pingat perak dirangkul rakan senegaranya, Oleksandr Yarovyi yang mencatat balingan 17.30.

Gangsa dimiliki atlet dari Greece, Efstratios Nikolaidis yang melakukan catatan 15.93m.

Mengulas mengenai insiden yang timbul itu, Nechytaylo ber.harap isu tersebut dapat diselesaikan dengan segera dan t3lus.

Dalam pada itu, se.rangan net.izen susulan insiden yang berlaku itu menyebabkan pejabat kedutaan Ukraine di sini menutup sementara laman Faceb00k rasminya.

Sumber: Berita Harian

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Ajal m4ut ditangan tuhan, namun terdapat sesetengah manusia yang dapat menjangkakan akan peng4khiran bagi dirinya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.