Home / National / Van Damme Jadikan Rasullullah Sebagai Ikon

Van Damme Jadikan Rasullullah Sebagai Ikon

Pelakon Terkenal Van Damme Jadikan Rasullullah Sebagai Ikon

Jean-Claude Van Damme merupakan pelakon berasal dari Belgia yang terkenal dengan aksi-aksi stunt yang ng3ri lagi b4haya. Dengan tubuhnya yang kelihatan sado dan sihat di usia 55 tahun, Van Damme ternyata memiliki cara yang tak diduga dalam menjaga kesihatan tubuhnya. Van Damme mengaku mencotohi amalan hidup dari Nabi Muhammad SAW.

Dalam sebuah sesi wawancara, Van Damme ditanya mengenai pola pemakanan yang sihat. Van Damme kemudian menjawab bahawa ia mengikuti pola pemakanan seperti yang dicontohkan Nabi Muhammad SAW dalam ajaran Islam. Beliau berkata, ” Bacalah.. Buku-buku dari Muslim, banyak perkara-perkara baik yang boleh dicontohi di situ. Nabi Muhammad sangat cerdas,” ungkap Van Damme diawal penjelasannya.

Van Damme menilai Nabi Muhammad SAW sebagai manusia yang cerdas karana Nabi Muhammad dapat mengetahui apa yang baik dan tidak baik bagi tubuh seorang manusia di masa depan. Seperti yang telah diketahui, Rasulullah telah mencontohkan gaya hidup yang menghindari makanan atau minuman yang memiliki kandungan tidak baik bagi kesihatan tubuh. Salah satu yang dicontohkan ialah alk0hol.

“Beliau (Nabi Muhammad) mengetahui apa yang baik untuk masa depan, mengenai tubuh,” tambah Van Damme. Bukan hanya mengikuti gaya hidup ala Rasulullah, Van Damme juga menyeru agar peminat-peminatnya untuk membuktikan sendiri manfaat baik dari meniru gaya hidup Rasulullah. Bagi Van Damme, semua yang diperlukan untuk menjaga kesegaran tubuh badan telah ada dalam ajaran mengenai pola pemakanan sihat yang dicontohkan oleh Nabi Muhammad. “Percayalah pada saya, kamu mendapatkan semua yang kamu perlukan di situ,” nasihat Van Damme.

Sumber:ohbulan via Majalah Harian.com

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.