Home / National / [Video] KISAH SAYU DAN PILU, LAMBAIAN TERAKHIR SEORANG AYAH PERGI SELAMANYA DIJEMPUT ILAHI… ALFATIHAH (DIBACA)

[Video] KISAH SAYU DAN PILU, LAMBAIAN TERAKHIR SEORANG AYAH PERGI SELAMANYA DIJEMPUT ILAHI… ALFATIHAH (DIBACA)

Perkongsian kisah s4yu dan pilu yang berlaku dalam kalangan masyarakat dikala pand3mik melanda seluruh dunia pada beberapa tahun lepas apabila lambaian terakhir seorang ayah melalui ambulans merupakan lambaian terakhir apabila p3rgi buat selamanya menghadap Sang Pencipta.

Alfatihah..Anak tak sangka Iambaian Ayah dari ambul4ns jadi Iambaian terakhir. Salam takziah buat keluarga.

Memang tidak dapat dinafikan kehil4ngan individu yang tersayang amat perit untuk ditelan. Lebih-lebih melibatkan ibu bapa kita sendiri. Walaupun agak suka untuk terima kenyataan, namun sebagai hamba Allah perlu r3dha dan akur dengan ketentuanNya.

RAKAMAN VIDEO DI BAWAH SEKALI

Tambahan pula, musim pandemik ini. Seperti tid4k dijangka kita akan kehilangan orang tersayang dalam sekelip mata.

Arwah m3n1nggal akibat Cv!d..

Seperti video yang dimuat naik oleh seorang pengguna Tiktok dikenali sebagai IekaSanie mengundang s3bak orang ramai apabila satu keluarganya dijangkiti C0V.. dan akhirnya ayah tersayang menjadi k0rban w4bak tersebut.

Menurut anak arwah yang dihubungi sebentar tadi, ayahnya dimasukkan ke wad selama 8 hari sebelum doktor menghubungi mereka sekeluarga memberitahu si ayah sudah m3n1nggal dunia.

Difahamkan keadaan arwah ayahnya kr!tikal kerana paras 0ksigen secara tiba2 menurun ke bacaan 55 peratus.

Lambaian atas ambulans adalah lambaian terakhir buat keluarga

Alfatihah..Anak tak sangka Iambaian Ayah dari ambulans jadi Iambaian terakhir. Salam takziah buat keluarga

Ayah memang seorang yang periang…

Apa yang memberi kesan kepada orang ramai adalah sifat ayahnya yang riang dan baik dengan semua orang. Lambaian di dalam video tersebut merupakan lambaian dan pelukan terakhirnya untuk keluarga tercinta.

Semoga arwah Rizalsani atau lebih mesra dengan panggilan ‘Pak Tam’ di kawasan perumahannya ditempatkan dalam kalangan 0rang2 yang beriman. Al-fatihah.

Tonton Video SILA KLIK SINI

Sumber: Tiktok iekasanie | SiakapKeli VIA BELUMBALIK.COM

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Perginya seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah

Kisah p3mergian seorang Ustaz di dalam sebuah surau sekolah. Dikhabarkan beliau banyak membantu rakan setugas …

Leave a Reply

Your email address will not be published.