Home / National / [VIDEO] USTAZ EBIT LEW BERSAMA ZUL ARIFFIN AGIH MAKANAN KEPADA GELANDANGAN… ALHAMDULILLAH ADA YANG SAMPAI MENANGIS…

[VIDEO] USTAZ EBIT LEW BERSAMA ZUL ARIFFIN AGIH MAKANAN KEPADA GELANDANGAN… ALHAMDULILLAH ADA YANG SAMPAI MENANGIS…

Misi mengagihkan makanan kepada golongan gelandangan oleh pendkwah terkenal Ebit Lew kali ini berbeza apabila turut disertai oleh beberapa selebriti antaranya Zul Ariffin dan Harris Anuar.

Nangis lama tak jumpa Ebit

Menurut Ebit, ketika mengagihkan makanan di sekitar ibu negara, rata-rata gelandangan menangls terharu kerana sudah sekian lama mereka tidak bertemu dengan pendakwah itu. Bagi Ebit, individu yang tinggal di jalanan itu adalah saudara rapatnya dan dia sangat menyayangi mereka.

Misi ke KL sahabat-sahabat yang disayangi. Sayu jer jumpa pakcik makcik ni semua. Ramai menangls rindu dah lama saya tak tengok mereka. Makcik-makcik kata kami hari-hari doakan ustaz. Kami sayang ustaz sangat. Sedlh rasa. Orang miskln dan jalanan nilah saudara rapat saya. Anak bawah jambatan. Pakcik makcik dijalanan. Kakak ibu tunggal yang besarkan anak seorang diri. Gembira dan sayang pada mereka sangat.

Artis turun dkwah

Dalam pada itu, Ebit meluahkan rasa gembira apabila mendapat sokongan daripada rakan selebriti yang turut sama turun padang berkongsi rezeki di samping berdkwah. Hari ini mereka gembira lihat Zul Ariffin dan ramai lagi sahabat, artis-artis, influencer, gamers yang berdkwah dan berkongsi rezeki. Semoga menjadi asbab kebaikan dan hidayah. Kerja ini banyak nak dibuat kerana itu perlu lebih ramai yang bersama-sama.

Sumber: Instagram @ebitlew VIA Diari Viral

Sumber video: MK Media (youtube)

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.
Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di https://www.facebook.com/cantikyangabadi
https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

24 orang anaknya pelajar sekolah pondok dan terlibat dengan pertandingan Hafazan al-Quran

Perkongsian kisah kejayaan ibubapa berjaya mendidik 24 orang anaknya dengan didikan agama Islam. Subhaanallah, 24 …

Leave a Reply

Your email address will not be published.