Home / Exclusive / Bapa Cerita Kisah disebalik ‘pem3rgian’ anaknya apabila m4ut setelah terj4tuh dari tingk4t 9 sebuah hotel

Bapa Cerita Kisah disebalik ‘pem3rgian’ anaknya apabila m4ut setelah terj4tuh dari tingk4t 9 sebuah hotel

‘Hafeeya Ckap Tak Sbar Nak Ke Syurga..’ Itulah ungkapan kata-kata yang pernah di luahkan oleh arw4h anaknya sebelum kej4dian beliau terj4tuh dari tingkat 9 hotel berkenaan. Kisah ini diceritakan sendiri oleh bapanya.

SUNGAI PETANI – Kanak-kanak perempuan yang ma.ut terjtuh dari tingkat sembilan di sebuah hotel di Pulau Pinang pernah meIuahkan kein.ginan mahu ke syurga.

Ibu mngsa, Siti Norra Salleh, 44, berkata, arwh Nur Airis Hafeeya, 6, pernah menyatakan mahu ke syurga beberapa hari sebeIum kejadian namun be.ranggapan ia hanya sekadar perbualan biasa.

“Arwh ada cakap tak sbar nak matl sebab nak ke syurga, saya tak sngka apa yang diIuahkan itu menjadi kenyataan,” katanya ketika ditemui di rumahnya dekat Bandar Perdana pada Selasa.

Menurutnya, anak b0ngsu dari empat beradik itu seorang yang penyayang kerana sayangkan kucing peliharaannya selain mnja dengan ahli keluarga yang lain.

“Kami sedar arwh ada edit gambarnya dengan menambah em0tikon sedlh berkemu.ngkinan menunjukkan rasa sedlh memandangkan dia baharu kehiIangan nenek, Fatimah Man, 81, yang sangat rapat dengannya, mninggaI dunia aklbat str0k Jumaat lalu,” katanya.

Sementara itu, suami Siti Norra, Faizal Husain, 44, berkata, kejadian itu berlaku sangat pantas tnpa sempat berbuat apa-apa.

Menceritakan kejadian itu, dia katanya, seIepas menye dari kehiIangan Nur Airis ketika berada di Iif hotel, semua ahli keluarganya panlk dan mula menca.ri Nur Airis Hafeeya di kawasan tersebut.

“Bagaimanapun, dalam keadaan slbuk menca.ri, kami dikjutkan dengan keadaan Nur Airis Hafeeya yang sudah tldak se.darkan diri dikatakan aklbat terjtuh,” ujarnya.

Menurut Faizal, ketika kejadian, mereka sekeluarga bermaIam di hotel berkenaan sementara membuat persiapan mahu mendaftar anak sulung, Mohammad Nabil Najmi, 22, yang akan mendaftar ke Kolej Kemahiran Tinggi Mara, BaIik Pulau.

Beliau bagaimanapun menyerahkan sepenuhnya kepada pihak poIis untuk menjalankan si.asatan berhubung kejadian itu.

Jnazah Nur Airis seIamat dikebu.mikan di Tanah Perkburan Islam Raudhatul Solihin Taman Kelisa Ria, Sungai Petani kira-kira jam 11 pagi.

Sinar Harian sebelum ini meIaporkan seorang kanak-kanak terjtuh dari tingkat sembilan di sebuah hotel tempat keluarga tersebut menginap.

Difahamkan kejadian berlaku kira-kira jam 11.30 pagi Isnin itu selepas kanak-kanak tersebut meIuru masuk ke dalam lif ketika pintu terbuka tnpa sempat disertai ahli keluarganya apabila pintu terttup dengan pantas.

Ahli keluarga mngsa kemudiannya dikatakan cuba menca.ri kanak-kanak itu sebeIum mngsa ditemui tldak se.darkan diri di lantai hotel dan diIaporkan mninggaI dunia dipercayai akibat terjtuh.

Salam takziah buat ahli keluarg arwah dan bersabar serta redha menerima ketentuan Ilahi. Al Fatihah (dibaca)

Sumber: sinar via updateinside.com

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.