Home / Exclusive / Berita Duka pasangan sejati bercinta di dunia, berkasih di syurga… Salam Takziah (Al Fatihah)

Berita Duka pasangan sejati bercinta di dunia, berkasih di syurga… Salam Takziah (Al Fatihah)

Bercinta di dunia, berkasih di syurga itulah yang boleh diibaratkan oleh pasangan ini apabila kedua-duanya ‘p3rgi’ selang tidak berapa lama setelah p3rginya si isteri tercinta. Suaminya turut meluahkan perasaan kepada anak-anak bagaimana dia ingin meneruskan kehidupan tanpa isteri tercinta yang tidak pernah berpisah sejak 40 tahun yang lalu. Namun, akhirnya si ayah juga turut pergi bersama ibu. Luahan tersebut seolah-olah sebagai petanda kepada anak-anaknya yang beliau akan turut menjejak langkah isterinya.

REMBAU – Akibat dirund0ng kepilvan kehil4ngan isteri tercinta, Masramah Latip, 64, pada Ahad lalu, seorang pesara tentera, Kamarudin Idris, 66, mengikut jejak Allahyarham kelmarin apabila m3ningg4l dunia akibat mas4lah jantvng di Institut Jantung Negara (IJN), Kuala Lumpur kelmarin.

Masramah yang me­rupakan bekas pes4kit C0vI9 m3ningg4l dunia ketika dalam perjalanan dari Hospital Tampin ke Hospital Tuanku Ampuan Najihah (HTAN) pada pukul 10.45 pagi di Kuala Pilah susulan mengalami mas4lah j4ntung serta tekanan dar4h rendah.

Manakala, arwah Kamarudin Idris, 66, pula disahkan m3ningg4l duni4 di IJN kira-kira pukul 4 petang kelmarin semasa mendapatkan rawatan susulan di institusi berkenaan.

Anak keenam pasangan itu, Mastura Kamarudin, 30, berkata, berita kem4tian itu membuatkan dia sebak kerana sudah hampir setahun tidak bertemu ibunya susulan Perint4h Kaw4lan Perg3rakan (PKP).

Cerita Mastura, dia berhasrat pulang ke kampung selepas aktiviti rentas negeri dibenarkan.

“Bila dapat tahu mak m3ning­g4l dunia, saya segera minta kebenaran polis di Johor untuk pulang ke Rembau. S3dih sangat bila tak sempat bertemu mak, namun saya reda. Malam selepas mak dikebVmikan, kami anak-­beranak berkumpul di rumah.

“Ayah luahkan perasaannya tidak tahu macam mana nak lalui hidup tanpa mak sebab mereka memang tak pernah berjauhan sepanjang lebih 40 tahun berkahwin.

“Malah, ayah juga sempat berpesan kepada kami untuk sentiasa saling menyayangi antara adik-beradik serta menjaga antara satu sama lain,” katanya ketika ditemui di Taman Chembong Jaya, di sini semalam.

Mastura berkata, kedua-dua orang tuanya itu berkahwin atas pilihan ibu bapa dan hanya bercinta selepas berkahwin kerana tidak sempat berkenalan terlebih dahulu.

Menurutnya, ibunya bera­sal dari Padang Temu, Melaka, manakala ayahnya pula ketika itu bekerja sebagai tent3ra dan berasal dari Kampung Senama Hilir, di sini.

“Mereka telah mengharungi­ susah senang bersama dan sepanjang tempoh berkenaan, apa sahaja yang diminta oleh mak akan ditunaikan ayah sehabis baik,” katanya.

Katanya, kini kehidupan mereka sekeluarga semakin baik dan ayah berhasrat untuk menunaikan impian Masramah menunaikan haji atau umrah.

“Disebabkan mak terj4tuh dan terl4ntar serta suk4r berg3rak, selain pend3mik, hajat itu terpaksa ditangguhkan dahulu.

“Selepas mak meningg4l du­ni4, ayah berasa agak ralat ke­rana tidak dapat menunaikan impian mak. Ayah berhajat membuat badal haji untuk mak.

“Hasrat ayah itu kami adik-beradik akan tunaikan, namun kami akan buat untuk mereka berdua nanti,” katanya.

Jas4d pasangan kekasih sejati itu dikebVmikan bersebelahan di Tanah Perkub0ran Islam Kampung Senama Hilir, di sini.

Didoakan semoga roh kedua pasangan ini dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman Al fatihah (dibaca). Salam Takziah buat keluarga, semoga bersabar dan redha menerima ketentuan dari Ilahi.

Sumber : Kosmo

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.