Home / Islamik / Khabar Dvka, P3rginya Johan Qari Peringkat Antarabangsa Tahun 2016 Yang berasal dari Negeri Kelantan, Salam Takziah (Al Fatihah)

Khabar Dvka, P3rginya Johan Qari Peringkat Antarabangsa Tahun 2016 Yang berasal dari Negeri Kelantan, Salam Takziah (Al Fatihah)

إِنَّا لِلّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ

Perginya seorang Ustaz yang banyak menabur bakti dalam mendidik masyarakat mengenali Al Quran dan lantas dapat membacakan ayat-ayat suci Al Quran dengan betul. Allahyarham berasal dari Negeri Kelantan dan merupakan Johan Qari Tilawah Al Quran diperingkat Antarabangsa ke 58 pada tahun  2016.

Turut merakamkan Ucapan takziah adalah Ketua pengarah JAKIM melalui perkongsian di Laman Facebook JAKIM.


Ketua Pengarah dan seluruh warga JAKIM mengucapkan salam takziah kepada ahli keluarga Allahyarham Ustaz Wan Ainuddin Hilmi Abdullah yang kembali kerahmatullah pada 19 Oktober 2021 bersamaan 12 Rabiulawal 1443H.

Allahyarham merupakan Johan Qari Majlis Tilawah dan Menghafaz Al-Quran Peringkat Antarabangsa Ke-58 tahun 2016. Pemergian Allahyarham suatu kehilangan besar dalam menyampaikan ilmu Al-Quran.
Semoga Allah SWT mencucuri rahmat dan ditempatkan beliau bersama para solihin. Al-Fatihah.

Rata-rata netizen mengucapkan salam takziah di atas pemergian arwah;

Salam takziah buat keluarga arwah Ustaz, semoga tabah dan redha menerima ketentuan Ilahi. Semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan yang beriman dan beramal soleh. Al Fatihah (dibaca)

Sumber: LAMAN FB JAKIM

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Pengakhiran yang baik apabila beliau meningg4l dunia semasa sedang mengerjakan Solat As4r… Salam takziah Al Fatihah

Perkongsian sebuah kisah pengakhiran yang baik buat seorang wanita apabila dijemput oleh Yang Maha Pencipta …

Leave a Reply

Your email address will not be published.