Home / Islamik / Kisah Ibu Bapa Terbuka Hati Peluk Islam Selepas Lihat Perubahan Baik Anak2. Terima Kasih kerana menunjukkan teladan yang baik selepas memeluk Islam..

Kisah Ibu Bapa Terbuka Hati Peluk Islam Selepas Lihat Perubahan Baik Anak2. Terima Kasih kerana menunjukkan teladan yang baik selepas memeluk Islam..

Hidayah Milik Allah SWT dan beruntunglah kepada mereka yang telah dikurniakannya. Dalam kisah yang dikongsikan ini menunjukkan betapa penting seseorang yang beragama Islam untuk menjadi Muslim sejati dan melaksanakan perintah Allah SWT agar menjadi seorang berbudi pekerti yang baik sehingga mampu menarik minat orang bukan Islam untuk menganuti agama yang suci ini.

SEBAGAI seorang muslim, memang tidak dapat dinafikan perasaan gembira apabila menerima saudara baru yang memeluk agama Islam.

Nabi Muhammad SAW pernah berpesan, sesiapa yang memeluk agama Islam, d0sanya yang lalu akan diampunkan ibarat bayi yang baru lahir.

Hidayah untuk memeluk agama Islam itu datang dalam pelbagai bentuk. Ada yang hadir secara lancar dan tenang malah ada juga yang hadir dengan pelbagai cab4ran yang berlikv-likv.

Namun begitu, disebabkan keyakinan yang tinggi kepada Yang Maha Esa dan juga pada diri sendiri, sebarang halangan pasti dapat diatasi.

Pada Jumaat lalu, sepasang suami isteri berbangsa Cina telah melafazkan dua kalimah syahadah selepas selesainya solat Jumaat.

Jelas pasangan ini, keputusan tersebut dibuat selepas terpesona dengan tingkah laku dan akhlak kedua-dua orang anaknya yang telah masuk Islam sejak lapan tahun lalu.

Anak perempuan pasangan itu, Mitchelle Nur Alya telah memeluk Islam pada tahun 2011 dan diikuti adik lelakinya, Vincent Choo sekitar tahun 2013.

Melihat perubahan yang baik pada anak-anak, akhirnya Michael Choo Hock Eng dan isterinya, Verginia Pacolba Gaco Choo terbuka hati untuk mengikut jejak langkah kedua-dua anak mereka.

Satu temubual antara pasangan suami isteri itu dengan TV Alhijrah telah menarik ramai pihak untuk mendengar kisah penghijraan mereka berdua.

Menerusi temubual tersebut, mereka menjelaskan bahawa kedua-dua anak mereka telah memberikan satu inspirasi dan contoh yang baik tentang ajaran Islam.

Berita dlm kisah penghijrahan keluarga ini turut mengembirakan para netizen. Ramai yang mengucapkan syukur terhadap mereka sekeluarga kerana berjaya memeluk Islam.

Pastinya ini merupakan satu kegembiraan tak terhingga buat Mitchelle Nur Alya dan Vincent Choo. Tahniah kepada mereka kerana telah berjaya membawa ibu bapanya bersama-sama memeluk Islam.

Sumber: Mysumbermaya.com

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.