Home / Exclusive / Kisah Meny4yat hati Kem4langan M4ut Suami Isteri bersama kembar 2 bulan dalam k4ndungan, Anak lelaki sulong umur 2 tahun Y4tim Pi4tu, Al Fatihah (dibaca)

Kisah Meny4yat hati Kem4langan M4ut Suami Isteri bersama kembar 2 bulan dalam k4ndungan, Anak lelaki sulong umur 2 tahun Y4tim Pi4tu, Al Fatihah (dibaca)

Kisah s3dih yang menyayat hati ini berlaku pada tahun 2019 apabila sepasang suami isteri yang dalam perjalanan ke tempat kerja m4ut apabila terlangg4r belakang sebuah l0ri. Lebih meny3dihkan apabila didapati pasangan itu sedang menunggu kelahiran pasangan kembar yang baru berumur 2 bulan dalam kandungan selain meninggalkan seorang anak yang berumur kurang 2 tahun yang belum mengerti apa-apa.

Umur anak ini sekarang mungkin dah lebih kurang 5 tahun dan agaknya di manakah dia sekarang. Perkongsian ini dibuat adalah bagi mengingatkan kepada kita semua supaya sentiasa berhati-hati di jalanraya kerana m4lang tidak berb4u. Apabila terjadi sesuatu kec3lak4an, maka orang yang kita sayang akan turut menjadi m4ngsa dan yang akan menerima akib4tnya.

Tidak kasihankah kita dengan anak-anak kecil yang akan ditinggalkan nanti. Walau bagaimanapun aj4l m4ut adalah ditangan Tuhan dan hendaklah sentiasa menerima Qada’ dan Qadar dari Allah SWT.

“Abi… abi…” Anggota P0lis dan Isteri Mavt Kemlangan, Anak 2 Tahun yg ditingg4lkan Mer4tapi Pem3rgian Ibu dan Ayah undang sebak.
Tr4gis dan meny4yat hati. Seorang anggota polis, Muhammad Syakiran Shamsudin, 30 dan isterinya, Nurul Asyikin Kamarudin, 28, dilaporkan m4ut dalam kem4langan jalan raya ketika dalam perjalanan ke tempat kerja di Jalan Raja Laut.

Menurut Harian Metro, kejadian yang berlaku pada jam 8.30 pagi terjadi apabila motosikal yang dipandu mangs4 mer3mpuh belakang lori di susur keluar Jalan Syed Putra.

Lebih memeritkan, menurut laporan b3dah siasat semalam, Nurul Asyikin rupanya sedang mengandungkan anak kembar dan kandungan arw4h sudahpun berusia 2 bulan. Allah…

Mangs4 berdua juga meninggalkan seorang cahaya mata lelaki, Muhammad Arfan Ziqri yang berusia 22 bulan.

Jenaz4h tiba di rumah keluarga, suasana berubah hib4 bila anak mangs4 sebut ‘Abi’

Selesai b3dah si4sat, jen4zah pasangan suami isteri terbabit dibawa ke rumah keluarga Muhammad Syakiran di Kampung Repek, Bachok sekitar jam 1.01 pagi dengan dua van milik PDRM.

Suasana tiba-tiba berubah hib4 apabila ketibaan jen4zah diiringi t4ngisan ahli keluarga selain anak tunggal mangs4, Muhammad Arfan Rizqi asyik menyebut, ‘abi… abi…’ memanggil arw4h bapanya. S3dihnya…

Posting dari Facebook Info Ibu Hamil berkongsi gambar meny4yat hati anak tersebut mer4tapi jen4zah kedua ibu bapanya.

Melalui gambar terbabit, Arfan yang baru berusia 2 tahun tu dilihat masih tak mengerti apa-apa di samping dia kelihatan bermain dekat dengan jen4zah mangs4 berdua.

“Terbayang anak sendiri kalau kita dengan suami tak ada…”

Rata-rata netizen yang melihat posting di atas ternyata terk3san dengan apa yang menimpa keluarga tersebut. Semuanya berdoa semoga anak mangs4 tabah dalam menghadapi dugaan dan membesar menjadi anak yang soleh.

Sama-samalah kita berdoa dengan Allah SWT supaya kita dijauhkan dari mal4pet4ka dan ujian yang b3rat ini, namun persediaan untuk ke alam sana perlulah sentiasa dilengkapi dengan amal jariah dan ibadah kepadaNya kerana kem4tian sentiasa dekat dengan kita. Semoga roh arwah ditempatkan bersama para solihin. Al-Fatihah..

Sumber : Lobak merah via kl press/ 24news.com

PERHATIAN: Pihak admin Newshub24 tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.