Home / Exclusive / Kisah ‘P3rgi’ Yang Husnol Khatimah, 2 Ibu Yang Masih Muda M3ningg4l Dunia Selepas Melahirkan Anak Pertama, Syahid Akhirat.. (Al Fatihah)

Kisah ‘P3rgi’ Yang Husnol Khatimah, 2 Ibu Yang Masih Muda M3ningg4l Dunia Selepas Melahirkan Anak Pertama, Syahid Akhirat.. (Al Fatihah)

Suasana pilv menyelubungi keluarga ke dua ibu muda yang kembali ke rahmatullah setelah melahirkan anak. Walaupun kisah ini berlaku beberapa tahun yang lalu, namun kisah ini menarik minat admin untuk berkongsikan kepada netizen agar sentiasa mendekatkan diri kepada Allah SWT kerana kem4tian sentiasa mendekati kita.

Bila sampai masanya, kita akan dij3mput dengan pelbagai asbab dan cara. Apa yang didambakan oleh semua agar peng4khiran yang baik atau husnol khatimah datang menj3mput kita. Begitulah juga kisahnya dengan perkongsian kali ini di mana 2 ibu muda ini p3rgi dengan Husnol Khatimah kerana Meningg4l duni4 waktu bersalin adalah merupakan pem3rgian yang husnol khatimah dan dikira sebagai sy4hid akhirat.


Hasrat bagi men4tap wajah zvriat tercinta tidak kes4mpaian apabila segala-galanya sudah tertulis untuk mereka yang telah dipanggil menemui pencipta-Nya.

Itu kisah peng0rbanan dua ibu muda yang ditakdirkan meningg4l dunia selepas mel4hirkan cahaya mata sulung masing-masing.

Allahyarham Umi Afiqah Alhanis Mohd Azmi, berusia 26 tahun meningg4l dunia selepas mel4hirkan b4yi perempuan di H0spital Sultan Ismail Petra, Kuala Krai akib4t k0mplik4si dalaman.

Allahyarham Umi Afiqah Alhanis Mohd Azmi, berusia 26 tahun meningg4l dunia selepas mel4hirkan b4yi perempuan di H0spital Sultan Ismail Petra, Kuala Krai akib4t k0mplik4si dalaman

“Sungguh hebat jih4d & sy4hid buatmu adik iparku. Allah telah janjikan seorang puteri apabila dil4hirkan nanti namun pem3rgianmu, Allah sahaja yang mengetahuiNya..


“P3rginya dirimu amat dirasai oleh semua orang. Linangan air mata membasahi bila mengenangkanmu. Sesungguhnya aku berdoa agar dikau tenang disana dan ditempatkan di kalangan orang yang beriman,” luah Mohd Azhar Azmi.

Sementara itu, Allahyarham Noor Syahira Azizi, berusia 21 tahun meningg4l dunia selepas 10 hari mel4hirkan b4yi lelaki di H0spital Tengku Ampuan Rahimah, Klang.

Menurut pihak pengvrusan jen4zah Mr Wan Cai Official, arw4h dalam ke4daan n0rmal selepas bers4lin namun kesihatannya tiba-tiba mer0sot sebelum diser4ng saw4n serta hilang ingatan sehingga k0ma.

“D0ktor mendapati 0tak ibu muda ini sudah lagi tidak berfungsi selepas bert4rung ny4wa.. Akhirnya arw4h mengh3mbuskan naf4snya yang terakh1r..

“Berakh1r juga satu pend3ritaan.. Terhenti sudah segala kes4kitan.. P3rginya seorang isteri dan insan yang dicintai.. Terputus sudah kasih sayang di antara si svami dan si isteri,” k0ngsinya.

Al-Fatihah dan salam t4kziah buat kedua-dua keluarga arw4h. Semoga roh mereka dicucuri rahmat dan diletakkan di syurga Allah SWT.

Sumber: Santai kaw.com

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.