Home / Islamik / Kisah Seorang Warga Emas ‘Dij3mput’ Ilahi semasa sedang melakukan ibadah kepadaNya… Subhanallah, Mulianya cara dirimu ‘pergi’… Al Fatihah (dibaca)

Kisah Seorang Warga Emas ‘Dij3mput’ Ilahi semasa sedang melakukan ibadah kepadaNya… Subhanallah, Mulianya cara dirimu ‘pergi’… Al Fatihah (dibaca)

Perkongsian sebuah kisah pem3rgian yang dicemburui yakni Husnul Khatimah atau dengan bahasa yang mudah difahami iaitu pengakhiran yang baik sebagai peringatan kepada kita yang masih bernyawa. Semoga dengan perkongsian ini dapat memberikan kesedaran kepada kita bahawa m4ti itu pasti dan ianya semakin mendekati kita dari hari ke hari. Sesungguhnya beruntunglah mereka yang mendapat sebuah pengakhiran kehidupan yang baik atau Husnul Khatimah.

Admin tertarik untuk berkongsikan satu kisah yang berlaku lebih kurang setahun yang lepas apabila seorang jemaah masjid, Abdul Latif Salleh, 75, yang j4tuh dan m3ningg4l dunia ketika sedang solat Isyak berjemaah di Masjid Bandar Seri Putra, Kajang.


Kejadian seorang jemaah masjid, Abdul Latif Salleh, 75, yang jatuh dan meninggal dunia ketika sedang solat Isyak berjemaah di Masjid Bandar Seri Putra, Kajang. 

KAJANG: Seorang warga emas m3ningg4l dunia ketika sedang solat Isyak berjemaah di Masjid Bandar Seri Putra.

Pengerusi Masjid, Dr Mohd Farid Ravi Abdullah berkata, ketika kejadian, Abdul Latif Salleh, 75, tiba-tiba j4tuh ketika sedang solat.

“Arwah seorang jemaah teg4r Masjid Bandar Seri Putra dan setiap waktu akan datang berjemaah ke masjid ini dengan menunggang motosikal.

“Dia tiba-tiba j4tuh ketika dalam rakaat kedua sebelum masuk rakaat ketiga waktu solat Isyak malam tadi,” katanya ketika dihubungi tadi.


Katanya, cara kem4ti4n arw4h memang dicemburui kerana meningg4l duni4 ketika sedang solat dan arwah tidak menunjukkan sebarang perubahan ketika hadir ke masjid ini untuk solat berjemaah.

“Ketika itu arwah solat di saf kedua dalam keadaan ikut prosedur operasi standard (SOP) dan penjarakan fizikal dan cara kem4tian ini amat baik, ketika solat berjemaah di masjid. Arwah ketika itu sedang berdiri sebelum j4tuh di rakaat kedua dan terus tidak sedarkan diri selain cuba diberi bantuan pern4fasan.

“Pihak masjid kemudiannya menghubungi ambulans yang membawa arw4h ke Hospital Serdang sebelum disahkan men!ngg4l duni4 sebaik tiba di h0spital. Ini kejadian pertama jemaah men!ngg4l dunia ketika sedang solat di masjid ini,” katanya yang juga penceramah bebas ini.

Mohd Farid berkata, jen4zah selamat dikebvmikan di di Tanah Perkuburan Islam Bandar Seri Putra, Kajang.

Dijemput semasa sedang melakukan ibadah kepadaNya… Subhanallah, Mulianya cara dirimu dijemput… Al Fatihah (dibaca)

Sumber: Berita Harian

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.