Home / Islamik / Subhanallah, sejurus keluar dari rahim ibunya, kelihatan seolah menadahkan tangan dan berdoa tanda bersyukur selamat dilahirkan…

Subhanallah, sejurus keluar dari rahim ibunya, kelihatan seolah menadahkan tangan dan berdoa tanda bersyukur selamat dilahirkan…

Tular sebuah video yang dirakam pada asalnya untuk merakam detik-detik indah kelahiran cahaya mata yang ditunggu-tunggu, namun dalam rakaman tersebut berjaya dirakam tingkah laku anak berkenaan yang kelihatan seolah-olah menadahkan tangannya untuk berdoa tanda syukur kepada Yang Maha Pencipta kerana dilahirkan dengan selamat ke dunia ini. Dalam rakaman tersebut juga, bayi itu sempat melemparkan senyuman sebagai hadiah kepada mereka yang membantunya lahir ke dunia. Ikuti perkongsian cerita vir4l ini seperti banyak yang dikongsikan melalui media sosial.

Seperti video viral bayi baru lahir ini. Bayi mungil itu tampak tengah berdoa dengan tangan menghadap ke atas. Bahkan, bayi tersebut juga menggerakkan tangannya seperti hendak melakukan gerakan ‘Amin’.

Tangan Seperti Berdoa

Seorang bayi baru lahir menjadi viral di media sosial. Hal ini lantaran sang bayi melakukan gerakan seperti tengah berdoa. Video bayi baru lahir ini pun langsung menjadi perbincangan hangat publik.

“Alhamdulillah berdoa ya, Amin Amin. Alhamdulillah,” ujar pria dalam video saat melihat tangan sang bayi seperti tengah berdoa.

Gerakan Tangan Bak Ucapkan Amin

Tak hanya itu, si kecil juga tampak menggerakkan tangannya bak ingin ucapkan kata ‘Amin’. Terlebih sang ibu dan pria dalam video juga mengatakan ‘Amin’ usai selesai berdoa. Meski dibantu oleh sang ibu, sang bayi ini bisa menggerakkan tangan bak mengucapkan ‘Amin’.“Amin ya Allah, pintar sok pintar. Amin sayang, Amin,” lanjutnya sembari sang ibu mencoba menggerakkan tangan si kecil.

Senyum Manis Usai Berdoa

Menariknya, si kecil juga sempat memberikan senyum manisnya. Hal itu dilakukannya setelah dia dan orang-orang sekitar selesai berdoa. Berikut video bayi baru lahir seperti tengah berdoa.

Sumber:facebook via kongsisibomonicko.com

Sumber video: Saluran Youtube Media Rakyat Nusantara

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.