Home / Exclusive / Kisah S4yu Melihat seorang Ayah Menatap Jas4d Anak Yang ditemui Olehnya Sendiri Dalam Kejadian Mangs4 Yang Terj4tuh Dari Bot Semasa Memukat Ikan di Laut

Kisah S4yu Melihat seorang Ayah Menatap Jas4d Anak Yang ditemui Olehnya Sendiri Dalam Kejadian Mangs4 Yang Terj4tuh Dari Bot Semasa Memukat Ikan di Laut

Perkongsian kisah s4yu dan pilu buat sebuah keluarga apabila rutin mencari rezeki di laut bertukar trag3di apabila bot yang dinaiki oleh anak lelaki terb4lik dan mengakibatkan mangs4 Moh4mad Farh4n Abdul Raz4k, 23, lem4s dan meningg4l duni4 di tempat kejadian pada jam 4 pagi tidak beberapa lama dulu. Bapanya yang turut berada disekitar tempat kejadian berusaha sedaya upaya bagi mencari dan meny3lamat anaknya namun Tuhan lebih menyayangi. Ikuti petikan berita yang dikongsikan melalaui laman Berita Harian.

TUMP4T: Seorang nelayan ditemukan lem4s dipercayai terj4tuh dari bot ketika memukat di Pantai Sri Tujoh di sini.

Mangsa, Moham4d Farh4n Abdul R4zak, 23, ditemui pada jam 4 pagi oleh bapanya, Abdul R4zak Ismail, 59, yang juga turun ke laut dengan menaiki bot berasingan.

Abang mangs4, Mohamad Fariz4l Abdul R4zak, 31, berkata adiknya turun ke pantai kira-kira jam 2 pagi dengan menaiki bot secara berseorangan manakala bapanya serta beberapa nelayan lain turun lebih awal.

“Kedudukan bot mereka semua tidak jauh di antara satu sama lain namun tiada yang perasan bila F4rhan terj4tuh, sebaliknya hanya nampak bot yang dinaikinya berpusing.

“Bapa yang berada tidak jauh dari bot adik segera diberitahu dan mereka cuba mencarinya sebelum ternampak may4t F4rhan timbul di permukaan pantai,” katanya kepada BH, hari ini.

Mohamad Farizal berkata, tiada sebarang perubahan dilihat pada mangs4 sebelum ini, malah tidak menyangka kejadian lem4s menjadi asbab adiknya pergi memandangkan Mohamad F4rhan sudah biasa memukat.

Mohamad F4rhan Abdul R4zak, 23, ditemukan lem4s dipercayai terjatvh dari bot ketika memukat di P4ntai Sri Tuj0h sebelum may4tnya dijumpai bapanya sendiri kira-kira 13 batu nautika dari jeti pada jam 4 pagi. 

Katanya, proses bed4h sias4t baru selesai dijalankan di Hospital Tumpat dan mangs4 akan dikebvmikan di Tanah Perkub0ran Islam Kampung Pak Keral, di sini.

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah Tumpat, Deputi Superintendan Mohd Razi Rosli mengesahkan menerima laporan mengenai kejadian dan penemuan mangs4.

Katanya, mangs4 ditemui kira-kira 13 batu nautika dari jeti Pantai Sri Tujoh oleh bapanya sebelum membawa pulang menaiki botnya.

“Soal siasat mendapati tiada saksi yang ternampak mangs4 terjatuh sebaliknya hanya ternampak bot berpusing di laut tanpa mangs4 di dalamnya.

“Keluarganya juga memaklumkan mangs4 tidak mempunyai sebarang peny4kit dan tiada ditemukan unsur jen4yah dalam kejadian itu,” katanya sambil mengklasifikasikan kes sebagai m4ti meng3jut.

‘Perginya’ semasa mencari rezeki buat keluarga amat mulia dan terpuji. Salam Takziah buat keluarga Arwah, bersabar dan reda menerima ketentuan Ilahi. Semoga arwah di tempatkan dikalangan yang beriman dan beramal soleh. Al Fatihah (dibaca)

Sumber: Berita Harian

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.