Home / National / [Video] Bacaan Merdu Khabib Nurmagomedov semasa Jadi Imam Solat

[Video] Bacaan Merdu Khabib Nurmagomedov semasa Jadi Imam Solat

TIDAK hairan sekiranya perkembangan atlet seni bel4 diri campuran (MMA) Khabib Nurmagomedov sentiasa diikuti ramai dalam kalangan peminat pelbagai latar menerusi media sosial di serata dunia. Bukan saja t4ngkas ber4ksi di gel4nggang malah atlet las4k Russia itu tidak melupakan dirinya ‘hamba Allah’ dengan menunaikan solat secara berjemaah dan menjadi imam solat. Beliau kini bersara dengan bergaya dari arena tersebut.

Sebelum bersara, Khabib cemerlang selepas menewaskan penc4barnya dari Amerika Syarikat, penca-barnya, Dustin Poirier pertar-ungan di Abu Dhabi, Emiriah Arab Bersatu (UAE). Kerendahan hati Khabib dikongsi oleh pengembara Islam, Dr Waleed Hakim menerusi di laman sosial Facebook (Fb) beliau dengan garapannya berbunyi:

“Masha’Allah, kejayaan bukan hanya memiliki rekod 28-0 dalam arena (yang memang mengejutkan), Khabib menunjukkan kepada kita kejayaan sebenar apabila anda berdiri di hadapan pencipta.

“Sudah tentu orang yang yakin dan percaya mencapai kejayaan. Mereka yang solat dengan penuh tawaduk menyerahkan diri.

“Bagaimana kuatnya diri seseorang itu, betapa bijak atau masyhur dilihat oleh orang dan apa rekod yang anda pec4hkan, kita semua yang ada sekarang akhirnya akan menjadi lem4h, pelvpa dan kita bersama rekod kita akan dilupakan oleh manusia tetapi rekod paling penting dalam kalangan semua adalah apa yang ditulis oleh malaikat untuk anda dan saya berdoa kita semua mendapat buku catatan baik di tangan kanan pada hari akhirat dan memenangi trofi muktamad, insha’Allah!”

Atlet kelahiran Dagestan itu mengekalkan gelaran lightweight serta rekod tanpa kal-ahnya menewas-kan Poirier pada pusingan ketiga pert4ru ngan itu di Yas Island, Abu Dhabi dengan rekod kemenangan 28-0.

Khabib tampil semula di gel4nggang pada perla-wanan pertamanya sejak mene w4skan Conor McGregor pada Oktober tahun lalu.Khabib men3wa-skan tiga daripada lima penca-barnya menerusi kemenangan disahkan ‘melebihi keupayaan l@ wan’ dan menc@bar Jon Jones dan Amanda Nunes bagi menentukan siapa paling hebat secara tidak rasmi dalam MMA.

“MMA adalah mengenai rasa hormat. Itu yang kami tunjukkan pada perl4w4nan itu,” kata Khabib.

Video:

Sumber Article: Harianmetro via covernews24.com via breaking78post.com

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Dia seolah dapat merasakan riw4yat hidupnya akan ber4khir tidak lama lagi

Ajal m4ut ditangan tuhan, namun terdapat sesetengah manusia yang dapat menjangkakan akan peng4khiran bagi dirinya …

Leave a Reply

Your email address will not be published.