Home / World / Khabar Dvuka diterima dari Madinah apabila 4 orang m4ut dan 48 orang lagi ced3ra dalam n4has kem4langan melibatkan bas dan trak… Innalillahiwainnailaihirajiun, Salam takziah, Al Fatihah (dibaca)

Khabar Dvuka diterima dari Madinah apabila 4 orang m4ut dan 48 orang lagi ced3ra dalam n4has kem4langan melibatkan bas dan trak… Innalillahiwainnailaihirajiun, Salam takziah, Al Fatihah (dibaca)

4 m4ut, 48 ced3ra nah4s bas di Madinah sepertimana yang dilaporkan melalui laman berita Berita Harian pada 26 November baru ini. Sama-sama kita sedekahkan Al Fatihah buat mangs4 yang terk0rban dan didoakan semoga cepat sembuh dan dipermudahkan urusan bagi yang mengalami kec3deraan, Syfakallah.

Gambar menunjukkan bas yang terbabit dalam kemal4ngan berdekatan bandar Al-Yutamah, sekitar 90 kilometer dari bandar Madinah. – Foto Bulan Sabit Merah Arab Saudi

RIYADH: Satu kem4langan membabitkan sebuah bas dengan trak di Arab Saudi mer4gut ny4wa empat mangs4, menurut pihak berkuasa hari ini.

Bas terbabit, yang membawa 45 penumpang bert3mbung dengan sebuah trak di lebuh raya Al-Hjirah di wilayah Madinah.

Kemal4ngan itu berlaku berdekatan bandar Al-Yutamah, sekitar 90 kilometer dari bandar Madinah, lapor Arab News.

Sesetengah mereka yang mengalami kec3deraan dir4wat di tempat kejadian sebelum dibawa ke h0spital tempatan.

Operasi pelbagai wilayah untuk menguruskan insid3n itu membabitkan lebih 20 ambvlans dan unit jagaan lanjut dari Madinah, disokong oleh lapan unit dari Makkah dan lagi tiga dari Qassim, menurut Khaled Al-Sehali, seorang jurucakap Penguasa Bulan Sabit Merah Arab Saudi.

Akhbar Okaz melaporkan, ambvlans dihubungi pada jam 11:27 malam semalam tetapi pihak berkuasa belum mengesahkan jam berapa sebenarnya kem4langan berlaku.

Laluan sibuk itu, yang menjalani kerja pembaikan lebih dua tahun lalu adalah salah satu hubungan darat utama antara Makkah dengan Madinah.

Jemaah sering menggunakan laluan itu untuk menziarahi Masjidil Haram di Makkah dan Masjid Nabawi di Madinah.

Gambar mengenai kejadian itu menunjukkan bas berwarna merah dengan ker0sakan teruk pada bahagian depan kanan dan tepi, cermin depan pula r3muk.

Pada 2019, 35 jemaah m4ut di lebuh raya yang sama berdekatan kampung Al-Akhal selepas sebuah bas bert3mbung dengan sebuah kenderaan pengangkut.

Penumpang bas adalah golongan ekpatriat dari Arab Saudi dan adalah warga Asia dan Arab.

Arab Saudi mencatatkan 12,317 kem4tian disebabkan kemal4ngan trafik pada 2019, menurut anggaran Pertubuhan Kesihatan Sedunia (WHO), lapor Arab News. – AGENSI

Sumber: Berita Harian

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Dikenali dengan Putera Tidur atau ‘sleeping beauty’ apabila k0ma sejak 17 tahun yang lalu dan belum sedar sehingga kini

Perkongsian kisah yang jarang berlaku iaitu seorang Putera Arab Saudi masih koma sejak 17 tahun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.