Home / Terkini / Allahuakbar… Anak-anak mengharapkan jas4d ayahnya ditemui walau apa jua keadaan selepas 10 hari dihanyutkan b4njir

Allahuakbar… Anak-anak mengharapkan jas4d ayahnya ditemui walau apa jua keadaan selepas 10 hari dihanyutkan b4njir

10 hari dihnyut b4njir, anak harap j4sad ayah ditemui walaupun peluang agak tipis. Semoga usaha mencari bapanya dipermudahkan dan dijumpai walau apa jua keadaan.

Bent0ng : Keluarga mngsa yang dihnyutkan arus d3ras dalam kenderaan ketika melalui Jambatan Telemong di sini pada 18 Disember lalu masih menaruh harapan tinggi.

Mohamad Zulhelmi Ahmad, 32, berkata, dia tetap setia menunggu ayahnya, Ahmad Yahya, 71, dari Felda Chemomoi di sini yang merupakan salah seorang m4ngsa dan masih belum ditemui sehingga kini.

Menurut Mohamad Zulhelmi, dari hari pertama 0perasi mencari dan menyeIamat ($AR) dijalankan, dia tetap sabar dan berd0a agar ayahnya ditemui dengan selamat, Saya turut serta dalam 0perasi mencari di tempat kejadian bersama orang lain.

S3dih memang s3dih, namun kami sekeluarga amat berharap dapat menemuinya segera dalam apa jua keadaan,katanya di sini pada Isnin.

Anak bongsu dari lima beradik itu berkata, 0perasi $AR akan ditamatkan pada Selasa, Jika tldak jumpa, kami sekeluarga akan berusaha menca.ri dengan usaha sendiri, katanya.

Menceritakan kejadian c3mas kira-kira jam 11 malam itu, Mohamad Zulhelmi bersama 13 ahli keluarga menaiki tiga buah kenderaan sebelum dihnyutkan arus d3ras.

Kami semua terpksa berendam dengan berpaut pada pokok kelapa sawit sebelum disel4matkan anggota bomba kira-kira jam 7 pagi Ahad.

Mohamad Zulhelmi yang bekerja sendiri juga kehilangan ibunya, Rokiah Ismail, 69, dan kakaknya, Siti Zaitun Ahmad, 50, yang m4yatnya ditemukan pada Isnin.

Difahamkan, seramai 10 orang berjaya menyel4matkan diri dalam kejadian itu dan lima masih hiIang. Al fatihah. Didoakan juga semoga usaha mereka mencari dan meny3lamat bapanya dipermudahkan.

PETUA MENCARI ORANG HIL4NG SEPERTI LEM4S DAN TIDAK DIJUMP4I DARIPADA USTAZ KAZIM ELIAS

Cara-cara:
Cari tujuh anak batu, Duduk di kawasan kejadian. Tumpukan perhatian dan Baca pendinding:
أَعُوذُ بِكَلِمَاْتِ الله التَامَةْ
مِنْ كُلْ شَيْطَاْنٍ وَهَامَّة
و مِنْ كُلِّ عَيْنٍ لَا مَّة
Batu 1=al-fatihah (7x)
Batu 2=selawat (7x)
Batu 3=ayat kursi(7x)
Batu 4=al-a’raf ayat 13 belas(7x)
Batu 5=al-ikslas (7x)
Batu 6=al-falaq (7x)
Batu 7=an-naas(7x)

Baling satu demi satu biji batu. Sebelum membaling baca Surah hud ayat 56.

Ketika membaling satu demi satu bacalah
بسم الله الله اكبر

Sumber: Berita Harian via D Bongkar

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Persahabatan 5 rakan hingga hujung ny4wa, Bilik kuliah diselubungi suasana s4yu… Salam takziah buat ahli keluarga, Al Fatihah (dibaca)

Persahabatan hingga ke hujung h4yat, itulah kata-kata yang boleh diungkapkan dalam kejadian m4lang yang tak …

Leave a Reply

Your email address will not be published.