Home / Terkini / Berita dvka Akibat Bencana B4njir, ‘Selamat Jalan Sahabat..’ Pemandu Iori Hnyut Bnjir Di Kuala Selangor Ditemukan Iemas.

Berita dvka Akibat Bencana B4njir, ‘Selamat Jalan Sahabat..’ Pemandu Iori Hnyut Bnjir Di Kuala Selangor Ditemukan Iemas.

Malang tidak berbau buat seorang pemandu lori apabila beliau terperangkap dalam kejadian B4njir dan m4ti l3mas dalam cubaan untuk menyelamatkan diri sepertimana yang dikongsikan melalui laman berita Kosmo.

KUALA SELANGOR – Seorang lelaki ditemukan Iemas selepas cuba menyeIamatkan diri daripada lori dipandunya yang dinaiki air di Bandar Sri Coalfield di sini, hari ini.

Pengarah Bomba Selangor, Norazam Khamis berkata, pihaknya menerima makIumat mengenai kejadian menlmpa mngsa berusia 45 tahun itu pada jam 4.50 pagi.

Katanya, sepasukan angg ota dari BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Batu Arang dan Bestari Jaya kemudian berge gas ke lokasi kejadian di laluan sebuah perslmpangan di kawasan itu.

“Mngsa ditemukan jam 5.10 petang tadi pada ja rak lima meter dari lokasi dia diIaporkan hiIang.

“Pada waktu itu, paras air di lokasi berkenaan setinggi empat kaki (1.2 meter),” katanya ketika dihubungi malam tadi.

Jelas Norazam, Ialuan di kawasan itu diIanda bnjir dan hampir menenggeIamkan lori tersebut.

“Mngsa dipercayai keIuar dari kenderaan itu untuk menyeIamatkan diri sebeIum hnyut dalam bnjir berkenaan.

“Lelaki itu ditemukan dalam keadaan tera pung dan sudah mningg4I dunia,” katanya.

Tambah beliau, mngsa kemudian dise rahkan kepada poIis untuk tindakan lnjut.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Kuala Selangor, Superintendan Ramli Kasa mengesahkan kejadian dan k.es dikIasifikasikan sebagai m4ti meng3jut.

“Kejadian itu tldak melibatkan kemaIangan dan m4yat mngsa dihantar ke H0spital Tanj0ng Karang.

“Hasil b3dah si4sat mendapati m4ngsa mningg4l dunia aklbat I3mas,” katanya.

Salam tkziah buat keluarga. Semoga Allahyrham ditempatkan bersama orang yang beriman dan soleh . Al fatihah

Sumber: K! ONLINE.

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Kasihnya ‘abah’ anggap macam anak sendiri, buat ramai sebak…

Tular di media sosial sebuah video pendek yang menyaksikan seorang warga emas masuk ke padang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.