Home / Exclusive / Buat rumah rakit atas darat, tindakannya digelakkan orang ramai, namun dia berjaya selamatkan barangan semasa b4njir besar melanda tempoh hari… Alhamdulillah

Buat rumah rakit atas darat, tindakannya digelakkan orang ramai, namun dia berjaya selamatkan barangan semasa b4njir besar melanda tempoh hari… Alhamdulillah

Perkongsian menarik dari seorang wanita berkaitan abangnya yang digelakkan orang ramai kerana membina rakit di atas darat, namun hasil titik peluh abangnya itu telah berjaya menyelamatkan barangan semasa b4njir besar melanda baru-baru ini. Mereka sekeluarga juga tidak lagi perlu mengangkut barangan keluar ke tempat yang jauh apabila b4njir besar melanda, sebaliknya hanya perlu dipindahkan ke rumah rakit yang berada disebelah rumah sahaja. Satu idea yang menarik yang dirasakan perlu dikongsikan dengan orang ramai dan semoga menjadi manfaat bagi kawasan rumah yang sentiasa menghadapi benc4na b4njir pada setiap tahun.

โ€œKena Gelak Sebab Buat Rumah Rakit Atas Darat,โ€ Brader Ini Berjaya Selamatkan Barangan Di Atas Rumah Rakit Waktu Banj!r Besar Mel4nda Tempoh Hari. Alhamdulillah..

Ternyata tindakan lelaki ini membina rumah rakit tidak sia-sia apabila rumah yang dibina pada Mei lalu berjaya menyelamatkan keseluruhan barangan dan peralatan rumah.

Jelas Aziela Baharudin, walaupun ada yang tertawakan usaha abangnya membina rumah rakit di atas darat, namun usaha tetap diteruskan.

Nyata hasilnya cukup sempurna di kala b4njir melanda.

โ€œTak sia-sia anak jantan mok buat. Bernas gok idea die. B4njir melanda rumah rakit ada. Tak b4njir dia duduk atas darat. Tempat lepak2 buat bbq dan steambot. B4njir dia terapung atas air. Tempat letak peti ais, mesin basuh tilam bagai”

Awal januari 2021 b4njir paling besar yang pernah berlaku. B4njir kali ni air naik mendadak, memang tak sempat nak selamatkan kebanyakan barang. Peti ais berenang2 kat luar rumah, kitorang 1 family hanya mampu tengok dan gelak je. Redha..

Abang saya fedup asyik kena angkut kehulu kehilir barang2 elektrik dan barang bengkel dia ke tempat yang selamat . Belum kira pakaian ,tilam, bantal . Memang banyak barang

Jadi awal bulan mei 2021 abang saya start projek rumah rakit. Walaupun kena gelak sebab buat rumah rakit atas darat , dia lantakkan aje ๐Ÿคฃ๐Ÿคฃ

Tak sangka disember 2021 b4njir sekali lagi. Jadi boleh test drive rumah rakit. Barang2 dari rumah semua angkat letak di rumah rakit. Alhamdulillah terapung elok . Peralatan elektrik selamat,mesin2 dia pun selamat. Banjir ni dah jadi macam acara tahunan pulak di kampung ni

Lokasi : kampung seberang jelai, padang tengku, kuala lipis.โ€

Sumber : Aziela Baharudin via resepi dapur

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

ุงู„ู’ุญูŽู‚ูู‘ ู…ูู†ู’ ุฑูŽุจูู‘ูƒูŽ ููŽู„ูŽุง ุชูŽูƒููˆู†ูŽู†ูŽู‘ ู…ูู†ูŽ ุงู„ู’ู…ูู…ู’ุชูŽุฑููŠู†ูŽ

โ€œKebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang raguโ€ (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ๏ทบ bersabda :โ€Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.โ€ (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Permohonan pinjaman pernah ditolak namun, perniagaannya kini merentasi luar negara…

Setiap kejayaan yang dicapai sudah semestinya mempunyai sejarahnya yang tersendiri sama ada pahit atau pun …

Leave a Reply

Your email address will not be published.