Home / Islamik / Ibu Bapa Beragama Budha Merestui Anak Masuk Islam dan menghantar anak ke Pusat Pengajian Islam… Subhanallah… Ini kisahnya

Ibu Bapa Beragama Budha Merestui Anak Masuk Islam dan menghantar anak ke Pusat Pengajian Islam… Subhanallah… Ini kisahnya

Subhanallah..Kisah Ibu Bapa Beragama Budha Ini Merestui Anak Mereka Yang But4 Masuk Islam Dan Menghafal Kitab Suci Al-Quran. Alhamdulillah. Apa yang tersirat atau tersurat dalam kisah ini hanya Allah SWT Yang Maha Mengetahui kerana hidayah itu milik Allah SWT.

Bunyi macam P3LIK je kan? Ibu bapanya masih beragama Budha tetapi anaknya sudah melafazkan SYAHADAH! Lebih pelik lagi anaknya cac@t penglihatan dan dihantarnya anak itu belajar di Darul Quran, Jakim, Kuala Kubu Baru, Selangor.

Semoga ibu bapanya akan turut bersyahadah suatu hari nanti, aamiiin…Ikuti kisah yang dimuat naik oleh seorang netizen ini…

Masya Allah.. barulah kak idah perasan kak Idah tersnap gambar ni siang tadi.. langsung tak perasan..

korang nampak tak sorang wanita yg free hair dgn pakaian skirt bersama suaminya disebelah turut serta mendaftar anak mereka di Program Diploma Tahfiz Al-Quran & Al-Qiraat di Darul Quran siang tadi.

Beliau dan suaminya sebenarnya seorang wanita berbangsa cina dan beragama Budha. Inilah yang disentuh oleh tuan pengarah DQ semasa ucapan di majlis perasmian tàdi yang sungguh menyentuh hati semua ibu bapa sehingga ramai yg menangis terharu bukan sahaja kerana anak mereka beragama Islam tetapi seorang yang tak boleh melihat.

Ibu bapa ini merestui anak mereka yg but4 ini masuk islam dan menghafal kitab Al-Quran. Pelajar ni telah menghafal 10 juzuk Al-quran dari program pensijilan Al-Quran dan Al-Qiraaat disini tahun lepas.

Difahamkan tiap2 hari ibunya datang memimpin tangan anaknya datang belajar. Sekarang beliau meneruskan pengajian di peringkat Diploma pula.

Ya Allah sungguh tidak mustahil bila Allah nak memberi hidayah kpd seseorang itu..sungguh beruntung beliau insan yang terpilih. Kak Idah sungguh terharu dan turut sama menitiskan air mata mendengar cerita tuan pengarah tadi. Tak sangka malam ni terlihat gambar ni..

Marilah kita sama2 mendoakan semoga ibu dan ayahnya turut diberi hidayah sama2 memeluk agama islam suatu hari nanti.. insyaAllah..aamiin.

Sumber: Hamidah Uda Ahmad via Kongsisibomonicko

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

P3rginya tokoh Ulama Dunia Islam Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi,إنّا لله وإنّا إليهِ رَاجعُون

Dunia Islam dikejutkan dengan pem3rgian tokoh Ulama Prof. Dr. Syeikh Yusuf Abdullah al-Qaradawi sepertimana yang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.