Home / Islamik / Pelakon dan pengacara Wahid Senario kini lebih banyak menghabiskan waktunya di masjid… Alhamdulillah.

Pelakon dan pengacara Wahid Senario kini lebih banyak menghabiskan waktunya di masjid… Alhamdulillah.

Ekoran tersebar beberapa gambarnya yang berimej lebih islamik, Wahid senario tampil menjelaskan kehidupannya kini lebih banyak menghabiskan masa di Masjid. Beliau akui dim4rahi oleh anaknya kerana berkongsikan kisah penghijrahannya kepada masyarakat yang membuat anaknya rasa tidak selesa dengan pendedahan tersebut sepertimana yang dikongsikan melalui laman berita Harian Metro.

Kuala Lumpur: Pelakon dan pengacara Wahid Senario mengakui pernah ‘dim4rahi’ anaknya kerana berkongsi kisah penghijrahannya kepada masyarakat.

Wahid, 46, atau nama sebenarnya Abdul Wahid Mohamad berkata, anaknya kurang selesa apabila cerita perubahan imejnya sering ditonjolkan menerusi media massa.

“Saya kata kepada mereka, nak buat macam mana kerana orang sering bertanya dan saya kena jelaskan perkara sebenarnya.

“Apapun ini tuntutan agama dan kita kena buat benda ini. Sebagai individu milik masyarakat yang orang kenal, apabila tengok kita berubah, pergi masjid, pasti orang kaitkan dengan benda ini. Bagi saya sama ada kita betul-betul nak berubah 100 peratus atau 50 peratus, terserahlah. Yang penting kita kena buat benda ini. Sebagai seorang bapa, dapat tunjuk sikit pun okeylah bagi saya,” katanya.

Bapa kepada tiga anak lelaki berusia 18, 17 dan 13 tahun ini berkata, dia kini lebih banyak menghabiskan waktunya di masjid.


“Namun, itu tidak bermaksud saya dah meninggalkan segala aktiviti seni kerana saya masih menerima tawaran aktiviti hiburan sekiranya ada.

“Namun, saya selesa tinggal di Ipoh, Perak. Memang saya sasarkan duduk di Ipoh sejak dulu walaupun ada kerjaya di Kuala Lumpur. Selepas dapat anak kedua, saya balik semula ke Ipoh.

“Sebenarnya selepas kahwin, saya bawa isteri ke Kuala Lumpur. Dia asal Ipoh dan bila tinggal di Kuala Lumpur, dia jadi ser4but kepala. Bayangkan nak beli bawang pun kena beli di tempat yang besar,” katanya.

Menurutnya, keputusan untuk tinggal di Ipoh juga dibuat bagi menjaga kedua -dua mentuanya selepas ibunya sendiri meningg4l duni4.

“Kerana itu juga saya sanggup berulang alik dari Ipoh ke Kuala Lumpur setiap minggu untuk jadi hos program Melodi bersama Fara Fauzana dulu.

“Saya sekarang tenang bersama keluarga di Ipoh. Syukur perniagaan isteri yang diusahakan secara dalam talian dapat sambutan. Rezeki anak pun Allah dah aturkan dan mesti ada. Setiap bulan pasti ada tawaran kerja walaupun tak banyak,” katanya.

Sumber: Harian Metro

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Pengakhiran yang baik apabila beliau meningg4l dunia semasa sedang mengerjakan Solat As4r… Salam takziah Al Fatihah

Perkongsian sebuah kisah pengakhiran yang baik buat seorang wanita apabila dijemput oleh Yang Maha Pencipta …

Leave a Reply

Your email address will not be published.