Home / Sports / PETINJU profesional seni bela diri campuran (MMA), Wilhelm Ott mengumumkan sudah memeluk Islam, Hikmah pand3mik…

PETINJU profesional seni bela diri campuran (MMA), Wilhelm Ott mengumumkan sudah memeluk Islam, Hikmah pand3mik…

Hikmah Covid-19, petinju MMA masuk Islam, itu laporan di laman berita Harian Metro pada tahun 2020. Hidayah itu milik Allah SWT dan beruntunglah mereka yang dikurniakannya.

PETINJU profesional seni bela diri campuran (MMA), Wilhelm Ott mengumumkan sudah mem3luk Islam pada 16 April 2020 sambil menyatakan pand3mik C0vI9 membantunya mencari kepercayaan sebenar.

Ott menerusi Instagram miliknya berkata, Islam sudah berada di dalam fikirannya sejak sekian lama tetapi dia ‘tidak dapat melakukan apa-apa dengannya’.

“Saya membiarkan diri saya dipengaruhi. Tetapi ketika saya menghadapi tempoh suk4r, kepercayaan terhadap Islam memberi kekuatan kepada saya,” katanya.

Menerusi status terbarunya, petarung MMA itu memuatnaik video dia mengucapkan kalimah syahadah, iaitu salah satu daripada lima rukun Islam yang menyatakan kepercayaan terhadap Allah dan Nabi Muhammad sebagai pesuruh Allah.

“Iman saya sekarang cukup kuat sehingga saya dapat mengenali hanya satu-satunya Tuhan yang sebenar dan mengucapkan kalimah syahadah serta dengan bangganya menyatakan bahawa saya kini seorang Muslim,” kata Ott.

Di dalam satu hantaran lain, Ott mengucapkan terima kasih atas maklum balas positif yang diterima daripada peminatnya dan umat Islam.

“Saya bukan mahu menjadikan perkara ini untuk mendapat perhatian. Saya memuatnaik kerana orang sekeliling serta rakan-rakan sudah mengetahuinya,” katanya.

Ott atau nama gelarannya ‘the amazing’ dilahirkan pada 1982. Dia menduduki ranking ke-74 daripada 615 petarung EU Wester Pro Welterweights yang masih aktif.

Alhamdulillah dan didoakan semoga beliau menjadi muslim yang sejati dan taat kepada perintah ALLAH swt serta meninggalkan apa yang dil4rang oleh-Nya.

Sumber: Harian Metro

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

[Video] Atlet kebanggaan negara dengan sifat terpuji, tindakan spontan yang pantas menutup aur4t kep4la pihak lawan dipuji netizen dalam dan luar negara…

Setipa atlet yang mengharungi perlawanan dalam setiap acara sudah semestinya menginginkan kemenangan apatah lagi apabila …

Leave a Reply

Your email address will not be published.