Home / Terkini / P3rginya dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang bapa dan suami yang mencari nafkah kepada ahli keluarga

P3rginya dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang bapa dan suami yang mencari nafkah kepada ahli keluarga

Hidup dan m4ti semuanya telah ditentukan oleh Allah SWT. P3rginya dalam melaksanakan tanggungjawab sebagai seorang bapa dan suami yang mencari nafkah kepada ahli keluarga sepertimana yang dikongsikan melalui laman berita Harian Metro pada hujung tahun lepas apabila seorang pesawah meningg4l duni4 selepas melaksanakan kerja-kerja mer4cun di sawahnya.

Bagan Serai: Lelaki ditemukan terb4ring tidak sed4rkan diri, sebelum disahkan meningg4l di atas batas sawah padi miliknya berhampiran Tanah Perk0buran Masjid Tinggi, di sini, hari ini.

Ketua Polis Daerah Kerian, Superintendan Mazuki Mat berkata, pihaknya menerima laporan pada 10.45 pagi, dan menemui mangs4 yang lengkap berpakaian berada dalam keadaan terb4ring bersebelahan peralatan meny3mbur r4cun miliknya.

Menurutnya, hasil pemeriksaan mendapati tiada sebarang unsur jen4yah dikesan pada mangs4.

“Temubual terhadap seorang lelaki yang juga rakan mangs4, memaklumkan ketika kejadian mangs4 baru selesai melakukan kerja-kerja meny3mbur r4cun di sawah padi miliknya sebelum meletakkan tong r4cun diatas batas dan berehat.

“Bagaimanapun mangs4 dikatakan seperti tidak berm4ya dan terb4ring tidak sed4rkan diri di atas batas.


“Saksi yang melihat kejadian itu segera menghubungi polis dan ambulans untuk bantuan kec3masan,” katanya dihubungi hari ini.

Menurutnya, pembantu pegawai perubatan dari Klinik Kesihatan Kuala Gula tiba di lokasi kejadian mengesahkan mangs4 sudah meningg4l duni4.

Katanya, isteri mangs4 yang hadir ke lokasi kejadian turut mengesahkan suaminya, Mohammad Bin Mohtar, 59, menghidapi peny4kit j4ntung dan pernah diraw4t di H0spital Parit Buntar November lalu.

“May4t mangs4 dihantar ke H0spital Parit Buntar untuk ujian saringan C0vI9 dan b3dah siasat,” katanya sambil menambah kes diklasifikasikan sebagai m4ti meng3jut.

Salam takziah buat ahli keluarga arwah dan didoakan semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan dikalangan orang-orang yang beriman dan beramal soleh. Al Fatihah (dibaca)

Sumber: Harian Metro

Apa pendapat anda? Sudah Baca, Jangan Lupa Memberi Komen, Like Dan Share Ya. Terima kasih!

Nusantara Morning Post menyajikan informasi sosial kemasyarakatan dan kebangsaan terkini. Video disini hanyalah sebagai referensi berbagai riset dan pengumpulan data seperti foto dan video dari berbagai sumber yang dikemaskini dalam bentuk entertainment. Kebenaran hanya milik Allah SWT.

الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلَا تَكُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِينَ

“Kebenaran itu adalah dari Tuhanmu, sebab itu jangan sekali-kali kamu termasuk orang-orang yang ragu” (QS. al-Baqarah: 147)

Rasulullah ﷺ bersabda :”Barang siapa yang menyampaikan 1 (satu) ilmu saja dan ada orang yang mengamalkannya,maka walaupun yang menyampaikan sudah tiada (meninggal dunia), dia akan tetap memperoleh pahala.” (HR. Al-Bukhari)

PERHATIAN: Pihak admin Nusantara Morning Post tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Ia adalah pandangan peribadi pemilik akaun dan tidak semestinya menggambarkan pendirian sidang redaksi kami. Segala risiko akibat komen yang disiarkan menjadi tanggungjawab pemilik akaun sendiri.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis di sini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Dah baca, jangan lupa like, komen dan share Ya.

Jangan lupa untuk follow kami di newshubs24.com dan laman page kami untuk perkongsian lebih banyak berita terkini dan ilmu bermanfaat di;

https://www.facebook.com/cantikyangabadi

https://www.facebook.com/congcordei/

About admin

Check Also

Kasihnya ‘abah’ anggap macam anak sendiri, buat ramai sebak…

Tular di media sosial sebuah video pendek yang menyaksikan seorang warga emas masuk ke padang …

Leave a Reply

Your email address will not be published.